ترمینال شرق تبریز در سه راهی اهر احداث می شود
ترمینال شرق تبریز در سه راهی اهر احداث می شود

محمد صادق پورمهدی در جلسه ای مجازی با خبرنگاران، با اشاره به توضیحاتی در مورد نحوه تصویب اعتبارات عمرانی در دو بخش ملی و استانی در مجلس شورای اسلامی گفت: هم مدیران استانی و هم نمایندگان مردم در مجلس در نحوه تصویب این اعتبارات، نقش بسیار مهمی دارند ولی متاسفانه در سال های گذشته، علی رغم […]

محمد صادق پوterminalرمهدی در جلسه ای مجازی با خبرنگاران، با اشاره به توضیحاتی در مورد نحوه تصویب اعتبارات عمرانی در دو بخش ملی و استانی در مجلس شورای اسلامی گفت: هم مدیران استانی و هم نمایندگان مردم در مجلس در نحوه تصویب این اعتبارات، نقش بسیار مهمی دارند ولی متاسفانه در سال های گذشته، علی رغم تلاش نمایندگان مردم و مدیران، بودجه بندی خوبی بسته نشده است.

وی افزود: مثلا اعتبارات تخصیصی به حوزه سدها خوب بود ولی اعتباراتی که به زیرساخت های راه و راه آهن تخصیص یافت بسیار کم و ضعیف بوده است.

وی احیای دریاچه ارومیه را از مهم ترین اولویت های استان دانست و تصریح کرد: در کنار دریاچه ارومیه ایجاد زیرساخت ها همچون راه، راه آهن، حمل و نقل عمومی و به ویژه تامین آب و شبکه فاضلاب از دیگر اولویت های ماست.

به گفته پورمهدی تکمیل بزرگراه اهر- تبریز ، سراب- بستان آباد ، مرند- جلفا ،مراغه- هشترود و راه اهن میانه -تبریز مهم ترین پروژه هایی است که در اولویت مدیریت استان قرار داشته و تاکنون نیز اقدامات خوبی در راستای تکمیل هرچه سریع تر آن ها انجام شده است.

جاده اهر –تبریز در سال ۹۵ تکمیل می شود

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: علیرغم اینکه جاده اهر- تبریز از پروژه های مهر ماندگار بوده و عملیات اجرایی آن از سال ٨۶ شروع شده بود تا دو سال اخیر پیشرفت چندانی نداشت ولی در عرض یک و نیمسال گذشته با پیگیری های مستمر توانستیم بیش از ۳۰ کیلومتر آن را زیر بار ترافیک ببریم.

پورمهدی از تصویب ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه توسط دولت خبر داد و افزود: علی رغم محدودیت اعتبارات، تلاش خواهیم کرد که این پروژه مهم در سال ۹۵ به صورت کامل، مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه زمینی به مساحت شش هکتار در سه راهی اهر تحویل شهرداری داده شده است ادامه داد: ترمینال شرق تبریز نیز در این منطقه احداث می شود که عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

 آخرین اقدامات انجام شده در خصوص دریاچه ارومیه

وی در خصوص آخرین اقدامات انجام شده در خصوص دریاچه ارومیه تصریح کرد: در خصوص دریاچه ارومیه در سال٩٣ سهم استان حدود ٨٠ میلیارد تومان بوده که ۴٠ میلیارد تومان تخصیص یافت و دستگاه‌های اجرایی همچون محیط زیست، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، امور آب ،شرکت آب و فاضلاب و .. اقداماتی را در این راستا انجام داده اند.

به گفته وی امسال، پیشنهاد اعتبار برای احیای دریاچه ۱۹۰۰ میلیارد تومان بود که آقای نوبخت فعلا سهم سه استان در عملیات احیا را ۱۱۰۰ میلیارد تومان اعلام کرده است.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از فاینانس داخلی و خارجی در تکمیل پروژه های مهم استان فاینانس مربوط به خط دوم زرینه رود تصویب شده ولی برای روسازی راه آهن میانه- تبریز، خط دوم متروی تبریز و انتقال آب از ارس به مرند و تبریز در حال تصویب فاینانس جمعا به مبلغ دو میلیارد دلار هستیم.

 پورمهدی ابراز کرد: خوشبختانه سال گذشته در کنار حمایت مدیریت استان از شهرداری ها و دهیاریها دولت نیز اعتبارات خوبی به اینها تخصیص داد که حدود ٢٨٠ میلیارد تومان به شهرداری ها و٨٠ میلیارد تومان به دهیاریها کمک کرد و در سه ماهه اول سالجاری نیز اعتبارات تخصیصی به شهرداری ها و دهیاری های استان بیش از ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

پورمهدی با اشاره به آخرین وضعیت آزادراه تبریز- مرند- بازرگان گفت: این آزادراه با سرمایه گذاری مشترک وزارت راه و سرمایه گذار خارجی به نسبت ۳۵ و ۶۵ درصد در حال اجراست.

ترمینال تبریز در ماه های آینده به بهره برداری می رسد

پورمهدی در مورد ترمینال جدید تبریز گفت: عملیات اجرایی ترمینال تبریز که حدود ٢٠ سال بود متوقف شده بود مت با پیگیری استانداری و کمک ویژه آقای شهردار در حال اتمام است و به زودی افتتاح می شود.

جاده تبریز- آذرشهر تا پلیس راه شش بانده می شود

پورمهدی همچنین از شش بانده شدن جاده تبریز- آذرشهر تا پلیس راه خبر داد و گفت: شش بانده شدن لاین رفت به طرف آذرشهر اخیرا تکمیل شد و مسیر برگشت نیز در آینده نزدیک تکمیل می شود.

پورمهدی از راه اندازی خط قطارشهری تبریز به طول شش کیلومتر در سالجاری خبر داد و گفت: دو رام از قطار شهری به دست ما رسیده است که دو رام دیگر نیز تا اوایل شهریورماه در اختیار ما قرار می گیرد.

وی افزود: برنامه ما برای سال ۹۵، راه اندازی قطار شهری تا میدان ساعت است.

بر اساس این گزارش؛ در اقدامی ابتکاری معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی در گروه فعالان خبری آذربایجان شرقی در فضای مجازی، در جمع خبرنگاران حاضر شد و پاسخگوی سوالات آنها شد.