دشمنان حتی در خواب هم تسلیم شدن ایران را نمی‌بینند
دشمنان حتی در خواب هم تسلیم شدن ایران را نمی‌بینند

حجت الاسلام محمدمحمدی گلپایگانی در اولین همایش بزرگداشت سالروز سفر مقام معظم رهبری به تبریز با بیان اینکه خاطره دل انگیز سفر حضرت آقا به تبریز و این استان هنوز هم در حافظه تاریخی من وجود دارد، افزود: استقبال مردم همیشه در صحنه و فهیم خطه آذربایجان از رهبری به حدی بود که فاصله بین […]

golpayeganiحجت الاسلام محمدمحمدی گلپایگانی در اولین همایش بزرگداشت سالروز سفر مقام معظم رهبری به تبریز با بیان اینکه خاطره دل انگیز سفر حضرت آقا به تبریز و این استان هنوز هم در حافظه تاریخی من وجود دارد، افزود: استقبال مردم همیشه در صحنه و فهیم خطه آذربایجان از رهبری به حدی بود که فاصله بین فرودگاه تا محل سخنرانی ایشان با سیل عظیم جمعیت مملو بود بطوریکه خودوری حامل ایشان به سختی توانست از بین مردم عبور کرده و به محل سخنرانی برسد.

وی ادامه داد: عشق و علاقه ای که بین مردم ایران و امام خامنه ای(مدظله) وجود دارد دو طرفه است و روز به روز میزان این عشق و علاقه افزایش پیدا می کند.

وی ابراز کرد: شعاع عشق، علاقه و محبت به رهبر معظم انقلاب اسلامی، حتی در فراسوی مرزهای ایران اسلامی وجود دارد .

آیت الله محمدی گلپایگانی با بیان اینکه حتی میزان عشق و علاقه به شخصیت امام خامنه ای(مدظله) در بطن دشمن نیز وجود دارد، ادامه داد: طبق آخرین اخباری که داریم، مردم مظلوم کشورهای تحت سیطره و ظلم استکبار جهانی، علاقه بسیاری به حضرت آقا دارند.

وی در ادامه سخنان خود به بیان خاطراتی از حضور خود در کشورهای دیگر و مشاهده میزان محبوبیت مردم آن کشورها به حضرت امام خامنه ای(مدظله) پرداخت.

وی در ادامه سخنان خود با تقدیر از زحمات نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز افزود: ایشان، مصداق بارز شخصی است که خود را وقف اسلام و انقلاب کرده و خدمات بسیار ارزنده ای به اسلام و انقلاب کرده است.

آیت الله گلپایگانی به برخی فعالیت های مهم آیت الله مجتهد شبستری در دوران نمایندگی مجلس شورای اسلامی و حضور در مجلس خبرگان رهبری اشاره و ابراز کرد: حضرت آیت الله مجتهد شبستری، قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در مقابل رژیم منحوس پهلوی ایستاده و سال های متمادی را در زندان به سر کرده اند.

وی گفت: متاسفانه مردم، تا وقتی که از نعمت حضور یک عالم در جامعه خود برخوردار هستند آن چنان که باید و شاید قدر آن را نمی دانند ولی وقتی به هر دلیلی از نعمت حضور عالم محروم شدند متاسف شده و پی می برند که چه نعمت بزرگی را از دست داده اند.

وی در ادامه سخنان خود گفت: حضرت امام خمینی(ره) کارهای بسیار بزرگی در ایران اسلامی انجام داده و حکومت منحوس پهلوی را نابود کرد. در حقیقت همه مردم باید بدانند که امام خمینی(ره) ما را خرید و آزاد کرد.

آیت الله محمدی پلپایگانی در بخشی از سخنان خود به مقایسه ما بین حکومت منحوس پهلوی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پرداخت و گفت: مهم ترین هدف رژیم پهلوی، نابودی اسلام و شعائر دینی در ایران بود.

وی افزود: علی رغم حمایت های همه جانبه استکبار جهانی از رژیم پهلوی، حضور بیش از ۴۰ هزار مستشار نظامی آمریکایی در ایران و برخورداری از توانمندی های نظامی، امام خمینی(ره) توانست با پشتیبانی مردم از ایشان شعائر اسلامی را احیا کرده و حکومت پهلوی را نابود کند.

وی تشکیل حکومت اسلامی را یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: در دوران شاه، اراذل بر افاضل حکومت می کردند.

آیت الله محمدی گلپایگانی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر تنها مربوط به مقابله با دختران و زنان بی حجاب در جامعه نیست ابراز کرد: بزرگترین معروف در شرایط کنونی، حمایت و پشتیبانی قاطع از نظام جمهوری اسلامی و بزرگترین منکر، مخالفت با این نظام است.

وی دانشگاه ها را چشم و چراغ کشور دانست و اظهار کرد: دانشگاه ها و حوزه های علمیه، دو بال پرواز حکومت هستند و باید تلاش کنند که نسل جدید جوانان را با فرمایشات امام خمینی(ره) و اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی بیش از پیش آشنا کنند.

وی از مسئولان و دست اندرکاران نظام آموزشی کشور خواست که فعالیتهای آموزشی و فرهنگی خود در دانشگاهها با محوریت امام شناسی را افزایش دهند و به نسل جوان بگویند که در گذشته چه وضعیتی داشتیم و اکنون در چه جایگاهی قرار داریم.

رییس دفتر مقام معظم رهبری در ادامه سخنان خود با بیان اینکه امروز شاهد آپارتاید علمی در جهان هستیم گفت: تکنولوژی امروز دنیا در خدمت فساد و بربریت است. مگر مردم یمن و فلسطین چه گناهی انجام داده اند که باید جنایت های رژیم جنایتکار عربستان را تحمل کنند؟.

حجت الاسلام محمدی گلپایگانی افزود: حکومت فاسد عربستان، با جنایت های خود بر مردم عربستان، بزرگترین خدمت را به اسراییل می کند و رژیم غاصب و منحوس صهیونیستی نیز به خاطر اینکه کسی با آن کاری ندارد و توجهات و افکار عمومی به جنایات عربستان متمرکز شده است هم خوشحال هستند و هم جنایات خود را بر مردم بی دفاع فلسطین افزایش داده اند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران، طالب جنگ با هیچ کشوری حتی آمریکا نیست گفت: اگر قرار باشد که آمریکا به ایران حمله کند،این کشور آمریکا خواهد بود که شرمنده و سرافکنده میدان جنگ را ترک خواهد کرد.

وی در بخش پایانی سخنان خود اظهار کرد: تنها دلیل اعمال فشار بر جمهوری اسلامی ایران این است که ما مسلمان هستیم و می خواهیم فقط و فقط بنده خدا باشیم. استکبار جهانی وقتی از ما راضی می شود که دست از انقلاب و ارزش های اسلامی خود برداریم در حالی که ما فقط بنده خدا می مانیم و با این مهم به تمامی اهداف خود دست می یابیم.