امیرحسین قناتی با بیان اینکه استانداردها و شاخص‌های تولید خودرو به صورت مداوم کنترل می‌شود، گفت: این موضوع توسط مراجع ذیربط از جمله سازمان ملی استاندارد ایران و سازمان حفاظت محیط زیست، به طور پیوسته مورد ارزیابی و نظارت قرار می‌گیرد. مدیرکل صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: یکی از قواعد و معیارهای ارزیابی […]

امیرحسین قناتی با بیان اینکه استانداردها و شاخص‌های تولید خودرو به صورت مداوم کنترل می‌شود، گفت: این موضوع توسط مراجع ذیربط از جمله سازمان ملی استاندارد ایران و سازمان حفاظت محیط زیست، به طور پیوسته مورد ارزیابی و نظارت قرار می‌گیرد.

مدیرکل صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: یکی از قواعد و معیارهای ارزیابی سطح کیفی خودروهای تولید داخل، استانداردهای ایمنی و کیفی است که مطابق استانداردهای روز اتحادیه اروپا (شامل ۵۵ سرفصل) توسط سازمان ملی استاندارد کنترل می‌شود.

وی تصریح کرد:فرایند تطابق تولید (COP) با محصول نمونه اولیه (TA)نیز به صورت مستمر پایش میشود تا در این زمینه و در این فرآیند، نزول از معیارهای کیفی اولیه محصول اتفاق نیفتد.

به گفته مدیرکل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان حفاظت محیط زیست نیز بر استانداردهای آلایندگی انواع خودرو نظارت مستمر دارد و در صورت مغایرت هریک از محصولات با استانداردهای مصوب، اقدام به توقف شمارهگذاری مینماید.

وی همچنین اعلام کرد:به طور مستمر ارزشیابی محصول نیز، با انجام آزمون، وفق استاندارد های ذکر شده با تمرکز بر  ایرادات عملکردی و همچنین رعایت میزان آلایندگی و معیار مصرف سوخت منطبق با استاندارد آلایندگی صورت می گیرد .

قناتی همچنین از کاهش ۶۸ درصدی واردت خودرو طبق آمار گمرک و در ۲ ماهه ابتدای سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل خبر داد.