۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار احیای دریاچه ارومیه جذب شد
۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار احیای دریاچه ارومیه جذب شد

محمدصادق پورمهدی در بازدید از طرح مالچ پاشی سواحل دریاچه ارومیه در محدوده بندرشرفخانه، از تامین و تخصیص یازده هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های احیای دریاچه ارومیه در سال جاری خبر داد و بر جذب این اعتبارات از سوی دستگاه های اجرایی تاکید کرد. وی گفت: دولت تدبیر و امید همان گونه […]

محمدصادق پورمهدی در بازدید از طرح مالچ پاشی سواحل دریاچه ارومیه در محدوده بندرشرفخانه، از تامین و تخصیص یازده هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های احیای دریاچه ارومیه در سال جاری خبر داد و بر جذب این اعتبارات از سوی دستگاه های اجرایی تاکید کرد.

وی گفت: دولت تدبیر و امید همان گونه که از روز نخست اعلام کرده هیچ گونه محدودیت اعتباری برای احیای دریاچه ارومیه ندارد و همچنان تحولات این دریاچه را با اولویت و حساسیت دنبال می کند.

پورمهدی ، از همه دستگاه های اجرایی استان و بخش خصوصی خواست با توجه به تامین اعتبارات لازم هر چه زودتر طرح های خود را در ارتباط با احیای دریاچه ارومیه عملیاتی کنند.

وی بر مشارکت مردم و تشکل مردم نهاد و اجتماعی در اجرای طرح های احیای دریاچه ارومیه نیز تاکید کرد.

پورمهدی به طرح مالچ پاشی در سطح ۳۰ هکتار از سواحل دریاچه ارومیه در محدوده بندر شرفخانه اشاره کرد که با مدیریت اداره کل محیط زیست آذربایجان شرقی به صورت پایلوت اجرا می شود.

وی افزود: این طرح یکی از ده ها برنامه و طرح احیای دریاچه ارومیه است که با هدف جلوگیری از طوفان ریزگردهای این دریاچه اجرا می شود که در صورت ماندگاری و حصول نتایج مطلوب در بخش های وسیعی از سواحل این دریاچه و در کانون های تولید ریزگرد توسعه خواهد یافت.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی همچنین در بندر شرفخانه از طرح گردشگری و تفریحی ساحل دریاچه ارومیه که توسط شهردای بندر شرفخانه اجرا می شود دیدن کرد و نسبت به تامین کمک های مالی برای تکمیل برنامه های توسعه این طرح از منابع استانی قول مساعد داد.

دریاچه ارومیه ۵۰۰ هزار هکتار مساحت دارد که بر اساس بررسی های کارشناسی ۳۰ درصد از مساحت کل دریاچه می تواند به عنوان کانون های تولید ریزگرد عمل کنند.