آذربایجان هویت و شناسنامه ایران است
آذربایجان هویت و شناسنامه ایران است

آیت الله محمدی گلپایگانی در جمع تعدادی از مدیران استانی و شهرستانی استان در فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز که به استقبال وی آمده بودند گفت: مردم خطه قهرمان پرور آذربایجان و به ویژه شهر تبریز در تمامی برهه های حساس و تاریخی کشور نقش بسیار ارزنده ای داشته اند. وی از خطه آذربایجان […]

آیت الله محمدی گلپایگانی در جمع تعدادی از مدیران استانی و شهرستانی استان در فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز که به استقبال وی آمده بودند گفت: مردم خطه قهرمان پرور آذربایجان و به ویژه شهر تبریز در تمامی برهه های حساس و تاریخی کشور نقش بسیار ارزنده ای داشته اند.

وی از خطه آذربایجان با عنوان سرزمین شخصیت ها و مردان بزرگ و به یاد ماندنی یاد کرد و افزود: تبریز، کارنامه درخشانی در سابقه تاریخی خود دارد و بی جهت نیست که از استان آذربایجان شرقی با عنوان ” سر ایران” یاد می شود.

وی با بیان اینکه آذربایجان،شناسنامه و نشان هویتی ایران اسلامی است ادامه داد: مردم این سرزمین چه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، چه پس از پیروزی انقلاب اسلامی و چه در زمان دفاع مقدس، وفاداری خود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اثبات کرده اند و وجود شهدا، جانبازان و به ویژه شخصیت های بزرگ علمی و دینی حاکی از شجاعت، بیداری، غیرت و دین مداری مردم آذربایجان است.

در این دیدار، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز نیز به تبیین ضرورت های سفر آیت الله محمدی گلپایگانی و حضور در اولین گرامیداشت سالروز سفر مقام معظم رهبری به آذربایجان‌شرقی پرداخت.

بر اساس این گزارش؛ همایش ” گرامیداشت سالروز سفر مقام معظم رهبری، امام خامنه ای(مدظله العالی) به آذربایجان‌شرقی” فردا (دوشنبه) در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار می شود.

نقش سفرهای استانی مقام معظم رهبری در تبیین و تحکیم وحدت ملی، تبریز و آذربایجان از منظر مقام معظم رهبری(مدظله)، نقش آیت الله مجتهد شبستری در شکل گیری حماسه هشت دی، شاخصه ها و مولفه های مدیریتی مقام معظم رهبری در مدیریت بحران ها و نقش روحانیت آذربایجان شرقی در شکل گیری و تداوم انقلاب اسلامی از مهم‌ترین محورهای این همایش هستند.

یکی از اهداف برگزاری این همایش، تجلیل از خدمات و زحمات آیت الله محسن مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی و رونمایی از کتاب های ایشان با عناوین ولایت فقیه، سبک زندگی، تفسیر سوره حمد و اخلاص و مجموعه خطبه های تدوین شده ایشان می‌باشد.