تعدادی از مردم ترکیه در پی حملات هوایی جنگنده های ترکیه به سوریه و عراق و ورود مستقیم ترکیه به جنگ موجود در منطقه، برای بیان اعتراض خود به خیابان ها ریختند و تظاهرات نمودند. تظاهرات در تعداد کثیری از شهرهای ترکیه رنگ و جنسی مشابه داشت و در همه آن ها مخالفت مردم با […]

تعدادی از مردم ترکیه در پی حملات هوایی جنگنده های ترکیه به سوریه و عراق و ورود مستقیم ترکیه به جنگ موجود در منطقه، برای بیان اعتراض خود به خیابان ها ریختند و تظاهرات نمودند.

تظاهرات در تعداد کثیری از شهرهای ترکیه رنگ و جنسی مشابه داشت و در همه آن ها مخالفت مردم با سیاست های اردوغان و حمله نظامی به سوریه و عراق اعلام شد. اما در آنکارا با برخورد سخت پلیس ضد شورش همراه شد. نیروهای پلیس با پاشیدن آب توسط ماشین های آب پاش و استفاده از گاز اشک آور به مداخله در تظاهرات پرداخت که این موضوع سبب افزون شدن خشم مردم گردید.

در حمله دو شب گذشته جنگنده های ترکیه به عراق ۳۰ نفر از اعضای پ.ک.ک و همچنین ۴۰ نفر از غیر نظامیان کشته شدند.

گزارشات رسیده حاکی از این است که جت های جنگی ترکیه پس از بمباران مواضع داعش در خاک سوریه، از حریم هوایی این کشور عبور کرده و برای بمباران کمپ های پ.ک.ک به شمال عراق رفته اند و در پی عملیاتی یک ساعته مواضع آن ها را بمباران نمودند.

همچنین دولت آنکارا دیروز طی بیانیه ای اعلام نمود؛ در عملیات امنیتی داعش و پ.ک.ک در داخل ترکیه، ۳۲۰ نفر وابسته به داعش و حزب کارگران کردستان را شناسایی و دستگیر نموده اند.

بر اساس این گزارش، در پی نا آرامی های ایجاد شده واحد پولی ترکیه به پایین ترین حد ارزش خود در مقابل دلار آمریکا رسیده است. کارشناسان اقتصادی پیش بینی نموده اند، در صورت ادامه این نا آرامی ها لیر ترکیه بیش از این نیز ارزش خود را از دست خواهد داد و این موضوع سبب برگشت بحران مالی و اقتصادی به ترکیه خواهد شد.

ترکیه در دهه نود و اوایل قرن ۲۱ یک ورشکستگی عظیم اقتصادی را تجربه کرد که سال ها به طول انجامید.

گفتنی است، یکی از افتخارات حزب عدالت و توسعه، به گفته اردوغان خارج نمودن ترکیه از بحران اقتصادی می باشد.