بیکاری تهدید اصلی جامعه ایران است
بیکاری تهدید اصلی جامعه ایران است

رضا رحمانی روز یکشنبه در دیدار با هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز ، اظهار کرد: انتظاری که از اتاق های بازرگانی کشور وجود دارد این است که مسایل و موضوعات مربوط به حوزه خود را کارشناسی کرده و برآیند آن را جهت پیگیری به مراجع ذیربط از جمله مجلس و دولت […]

aaaaaaaaaaaرضا رحمانی روز یکشنبه در دیدار با هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز ، اظهار کرد: انتظاری که از اتاق های بازرگانی کشور وجود دارد این است که مسایل و موضوعات مربوط به حوزه خود را کارشناسی کرده و برآیند آن را جهت پیگیری به مراجع ذیربط از جمله مجلس و دولت ارسال کنند.

وی افزود: خوشبختانه در این دوره مجموعه ای قوی و منسجم در انتخابات اتاق بازرگانی تبریز روی کار آمده اند و انتظار می رود تا اقدامات مثمر ثمری در این دوره انجام پذیرد؛ اتاق تبریز باید نقش ملی ایفا کند و در حل مسایل کشوری این بخش اثرگذار باشد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اهمیت و حساسیت موضوعات اتاق بازرگانی به قدری است که پیگیری آن ها در اولویت کاری می باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، ابراز کرد: مشکل اصلی ما بی برنامگی در کشور است که این موضوع را در نخستین جلسه دولت و مجلس نیز به رییس جمهوری گفته ام؛ کره جنوبی و ایران برنامه های توسعه خود را با هم شروع کرده اند.

وی با بیان اینکه در زمینه خودروسازی کشور ما یک سال قبل از کره جنوبی آغاز به فعالیت کرده ، این سوال را مطرح کرد که اکنون فاصله ما با آن ها چقدر است؟

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اکنون که دلواپسی مد شده، خوب است من هم دلواپسی ام را بگویم؛ دلواپس این هستم که عمر و فرصت خدمت تمام شود و نتوانیم تاثیرگذاری لازم را داشته باشیم.

وی با اشاره به ضرورت توازن در مثلث توسعه استان، اظهار کرد: یکی از اضلاع این مثلث بخش خصوصی، دیگری دولت و ضلع سوم نیز نمایندگان مجلس شورای اسلامی هستند که اگر هماهنگی بین آن ها وجود نداشته باشد قطعا کارکرد نخواهد داشت.

رحمانی، شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی را ابزار مهمی در دست اتاق بازرگانی عنوان کرد و افزود: تصمیمات گرفته شده در شورای گفتگو برای دستگاه های مرتبط لازم الاجراست و باید حساسیت لازم در تصمیمات مد نظر قرار گیرد.