افزایش تصادفات در آذربایجان‌شرقی طی تیر ماه
افزایش تصادفات در آذربایجان‌شرقی طی تیر ماه

محمدصادق پورمهدی صبح امروز در دومین جلسه کمیته ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان در سال ۹۴ خواستار عمل به وظایف قانونی دستگاه‌های اجرایی در کاهش تصادفات شد. دستگاه‌های مختلف در زمینه عمل به تکالیف قانونی خود باید متعهد باشند معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه دستگاه‌های مختلف در زمینه عمل به […]

تصادفمحمدصادق پورمهدی صبح امروز در دومین جلسه کمیته ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان در سال ۹۴ خواستار عمل به وظایف قانونی دستگاه‌های اجرایی در کاهش تصادفات شد.

دستگاه‌های مختلف در زمینه عمل به تکالیف قانونی خود باید متعهد باشند

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه دستگاه‌های مختلف در زمینه عمل به تکالیف قانونی خود باید متعهد باشند، گفت: دستگاه‌های مختلف در زمان تصادفات تقصیر را به گردن دستگاه دیگر می‌اندازند که باید ارگان‌های مختلف تکالیف قانونی خود را به عهده بگیرند.

پورمهدی افزایش تصادفات در تیرماه سال‌جاری را تاسف بار خواند و گفت: در سال گذشته کاهش تصادفات را داشته‌ایم و علت افزایش تصادفات در تیرماه سال‌جاری باید بررسی شود.

وی یادآور شد: افزایش مسافران از یک سو و نیز کاهش ماموران در جاده‌ها نیز ملموس است و نبود پلیس در جاده در ساعاتی خاص موجب افزایش تخلفات رانندگی و تصادفات می‌شود.

پلیس راه باید حضور خود را در جاده‌ها تقویت کند

معاون عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: پلیس راه باید حضور خود را در جاده‌ها تقویت کند و میزان نظارت بیشتر شده و علل کارشناسی تصادفات نیز صورت گیرد تا راه کار مناسبی اتخاذ شود.

وی خاطرنشان کرد: کمبود نیروهای پلیس نیز موجب می‌شود تا کنترل کاهش یابد و باید سربازان بیشتری خصوصا در فصل مسافرت‌ها به عنوان نیروی کمکی به پلیس راه اضافه شود.

پورمهدی خواستار افزایش آموزش و فرهنگ‌سازی در زمینه رانندگی شد و گفت: در روستاها و مساجد روستایی نقش آموزش بیشتر مورد توجه قرار گرد و از ظرفیت روحانیون و صدا و سیما نیز بیشتر استفاده شود.

وی گفت: جاده‌سازی و آسفالت در جاده‌ها باید در ساعات و زمان‌های غیرترافیکی صورت گیرد و آسفالت‌کشی در جاده‌ها در ساعات شلوغی موجب مشکلات بسیار و ترافیک می‌شود.

پورمهدی خواستار اصلاح سریع و نصب ایمنی اتوبان شهید کسایی شد و گفت: در زمان افزایش سفرها باید این مسائل ایمنی بیشتر مورد توجه قرار گیرد و حضور مسئولان در محورها دارای بار روانی مثبت برای مردم است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته در زمینه احداث پل‌های عابر پیاده و گاردریل‌های جاده‌ای گفت: عمل به تکالیف اعلامی و تعهدات صورت گرفته مورد انتظار مسئولان استانی است که باید به موقع انجام شود.