سرهنگ “سهراب رحیم زاده” گفت: به دنبال تماس مردمی با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر این که دو نفر در یک استخر کشاورزی در روستای قره کند شهرستان مراغه غرق شده اند بلافاصله ماموران کلانتری ۱۲ در محل حاضر شده و موضوع را مورد بررسی قرار دادند. وی افزود: ماموران بعد از حضور در محل […]

سرهنگ “سهراب رحیم زاده” گفت: به دنبال تماس مردمی با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر این که دو نفر در یک استخر کشاورزی در روستای قره کند شهرستان مراغه غرق شده اند بلافاصله ماموران کلانتری ۱۲ در محل حاضر شده و موضوع را مورد بررسی قرار دادند.

وی افزود: ماموران بعد از حضور در محل خواستار اعزام ماموران آتش نشانی و غواص جهت بیرون کشیدن اجساد از استخر شدند.

فرمانده انتظامی مراغه تشریح کرد: گروه امداد و نجات غواصی بلافاصله در محل حاضر شدند و اجساد پدر و پسر را از عمق استخر پیدا کرده و بیرون کشیدند.

رحیم زاده در تشریح حادثه گفت: در این حادثه فرزند هفت ساله خانواده به داخل استخر افتاده بود که پدر وی به منظور نجات فرزندش خود را به آب می زند اما هر دو نفر آن ها به علت نا آشنا بودن به فنون شنا غرق می شوند.

فرمانده انتظامی مراغه آذربایجان شرقی شهروندان توصیه کرد که در صورت حضور در کنار رودخانه ها و استخرها چه در زمان کار و یا تفریح مواظب فرزندان خود باشند و در صورتی که به فنون شنا آشنایی ندارند از ورود آن ها به استخر و رودخانه های پرآب خودداری کنند.


دستگیری عامل برداشت غیر مجاز ۴۵ میلیون ریالی در مرند

فرمانده انتظامی مرند آذربایجان شرقی گفت: فردی که مبلغ ۴۵ میلیون ریال به صورت غیر مجاز و از طریق تلفن همراه بصورت اخذ شارژ از حساب صاحب کارش برداشت کرده بود دستگیرشد .

سرهنگ “علی طاحونی ” در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی شکایت فردی مبنی بر اینکه از حساب وی به صورت متعدد و غیر مجاز مبلغ ۴۵ میلیون ریال برداشت شده است، موضوع در دستور کارگاهان پلیس فتا این فرماندهی قرار گرفت.

طاحونی اظهار کرد: ماموران پلیس فتا تحقیقات خود را در این زمینه آغاز و متهم را شناسایی و دستگیر کردند.

وی بیان کرد: متهم در تحقیقات اولیه اعتراف کرد با سوء استفاده از غفلت صاحب کارش با بدست آوردن رمز کارت عابر بانک وی به منظور انتقام جویی، از حساب اش مبلغ ۴۵ میلیون ریال بصورت غیر مجاز شارژ تلفن همراه خریداری کرده است .

فرمانده انتظامی شهرستان مرند با بیان اینکه متهم با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شد.

وی خطاب به شهروندان گفت: در حفظ و نگهداری از کارت عابر بانک و رمز اول و دوم کارت خود نهایت دقت و جدیت را به خرج دهید، هرگز اطلاعات مهم کارت بانکی خود نظیر (شماره حساب، شماره کارت، رمز اینترنتی، را در اختیار دیگران قرار ندهید.

وی خواستار تغییر دوره ای رمز اول و دوم کارت ها هرچند ماه یکبار شد و بیان کرد: شهروندان در صورت مفقودی کارت عابربانکشان نسبت به مسدود کردن آن اقدام نمایند.

اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در شهرستان میانه

فرمانده انتظامی شهرستان میانه آذربایجان شرقی از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و دستگیری ۱۰ نفر معتاد تابلو و دو نفر فروشنده مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “هاشم شعفی” گفت: در پی وقوع چندین تماس از سوی شهروندان و کسب گزارشاتی مبنی بر فعالیت چند خرده فروش مواد مخدر در سطح شهرستان، طرح ارتقای امنیت اجتماعی در شهرستان اجرا شد.

وی افزود: ماموران در اجرای این عملیات موفق به شناسایی و دستگیری دو نفر فروشنده مواد مخدر و کشف مقادیری انواع مواد مخدر، دستگیری ۱۰ نفر معتاد تابلو، کشف یک دستگاه موتور سیکلت سرقتی و توقیف سه دستگاه خودروی متخلف و  دستگیری یک نفرسارق در این شهرستان شدند.

شعفی با اشاره به اینکه معتادان به مواد مخدر به دلیل از دست دادن توانایی های جسمی و فکری برای تهیه هزینه های جاری خود دست به هر کاری از جمله سرقت های خرد می زنند، گفت: در سایه همدلی و همراهی همه دستگاه های اجرایی و مردم با پلیس می توان به جامعه ای امن و آرام دست یافت.

 

توقیف رانندگان متخلف خودروهای سرمست غرور و ماجراجو

رئیس پلیس راهور استان آذربایجان شرقی از توقیف تعداد ۷۸ دستگاه خودرو رانندگان متخلف و سرمست غرور در تیرماه سال جاری خبر داد .

سرهنگ” ناصر میکائیلی” در تشریح این خبر گفت: در جهت ایجاد امنیت ترافیکی و برخورد با رانندگان متخلف که موجب هنجارشکنی در سطح جامعه می شوند عوامل پلیس راهور و همچنین اکیپ های تلفیقی از راهور و عوامل انتظامی نسبت به رصد تخلفات اینگونه رانندگان اقدام می کنند.

وی افزود: هر گونه تغییر در وضعیت عمومی خودرو همچون کاهش ارتفاع و تغییرات در استفاده از چراغ های غیر استاندارد و برچسب های شیشه دودی و استفاده از گاردهای غیر متعارف ممنوع که وسیله نقلیه را از حالت استاندارد لازم خارج کند، مستلزم برخورد قانونی می باشد که پلیس راهنمایی و رانندگی در این راستا، برخورد با تخلفات فوق را بصورت قانونی انجام خواهد داد.

میکائیلی کلیه رانندگان را به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی توصیه کرد و پلیس را حامی کلیه اقشار جامعه در اجرای نظم و امنیت ترافیک دانست.

فروش داروی غیر مجاز باعث بسته شدن فروشگاه آنلاین شد

فردی که با ایجاد سایت فروشگاهی اقدام به فروش داروهای غیر مجاز می نمود توسط پلیس فتا استان آذربایجان شرقی شناسایی و دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی در تشریح این خبر اظهار کرد: برابر رصد و پایش در فضای مجازی توسط کارگاهان پلیس فتا، یک مورد سایت اینترنتی که اقدام به فروش محصولات داروی غیر مجاز می نمود شناسایی و دستگیری وی در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

این مقام نظامی تشریح کرد: با بهره گیری از مهندسی اجتماعی و شیوه های خاص پلیسی ، هویت کاربر متخلف استخراج و با هماهنگی مقام قضایی ، متهم پس از شناسایی کامل دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

وی افرود: متهم در بازجویی های فنی وپلیسی وبا ارائه مستندات موجود، اتهام وارده را پذیرفت و در انگیزه خود از این کار را کسب درآمد اعلام کرد.

وی تشریح کرد: متهم بهمراه پرونده ی متشکله ی جهت سیر مراحل قضایی به دادسرا تحویل شد.

رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: به همه کاربران فضای مجازی توصیه می شود که قبل از هر اقدامی در این فضا اول نسبت به افزایش آگاهی خود اقدام کنند؛ چراکه عملی که در این فضا انجام می کنند اگر مشکل قانونی داشته باشد و برابر قانون جرایم رایانه ای برای آن مجازات تعیین شده است، پیگرد قانونی قرار گرفته که بعدا برای فرد مشکل ساز خواهد شد.