پیشتر اگر تنها وضعیت نامناسب حمل و نقل، پارکینگ و برخورد نامطلوب متصدیان در این فرودگاه باب اعتراض مسافران را باز می‌کرد اما امروز مفقود شدن بارها دیگر مشکلات فرودگاه امام خمینی (ره) را در نظرها کمرنگ کرده است. ماجرای بارهایی که به مقصد نمی‌رسد، از این قرار است که پس از رسیدن هواپیما به […]

پیشتر اگر تنها وضعیت نامناسب حمل و نقل، پارکینگ و برخورد نامطلوب متصدیان در این فرودگاه باب اعتراض مسافران را باز می‌کرد اما امروز مفقود شدن بارها دیگر مشکلات فرودگاه امام خمینی (ره) را در نظرها کمرنگ کرده است.

ماجرای بارهایی که به مقصد نمی‌رسد، از این قرار است که پس از رسیدن هواپیما به مقصد به دلیل چک نشدن تگ بارها با بلیت مسافران، بخشی از بارها اشتباها توسط مسافران دیگر برداشته می‌شود.

شاید پیشتر آشفتگی کمتر در بخش چک کردن بارها، مسافران را کمتر به بخش شکایات هدایت می‌کرد اما امروز بارهای مفقودی به یکی از معضلات اصلی فرودگاه امام بدل شده است و حتی مسئولان ذی‌ربط از ارائه پاسخ‌های شفاف به مسافران در این باره خودداری می‌کنند.

کافی است به بخش خدمات فرودگاهی این فرودگاه سری بزنید. صف طولانی مسافران معترض به خوبی گویای آنچه شرح آن رفت خواهد بود.

جالب آنکه مراحل اعلام مفقودی بار نیز به اندازه کافی برای مسافران طاقت‌فرساست به طوری که پس از احراز هویت مالک توسط پلیس، مالک باید مشخصات دقیق ریز اموال را ارایه دهد. بعد از آن نوبت به چک کردن اصل پاسپورت با سایر اوراق مسافر مانند شناسنامه و کارت ملی می‌رسد.

این‌ها تازه ابتدای راه پر پیچ و خم پیدا کردن مفقودی است، چراکه بعد از طی این مراحل باید در صورت احراز مفقودی وکالت‌نامه محضری تهیه شود. ارایه اصل سند مالکیت، کارتن لوازم صوتی و تصویری و یا فاکتور خرید لوازم نیز لازم است. اگر در بار زیورآلات و طلا و جواهر هم موجود باشد، ارایه فاکتور خرید آن الزامی است.

گذراندن همه این مراحل در شرایطی انجام می‌شود که اصلا مشخص نیست بار فرد پیدا شود یا خیر. مراجعه‌کنندگان به واحد اشیای گمشده اغلب از پیدا نشدن بارهای خود می‌گویند. البته در قبال بارهایی که پیدا نمی‌شود گزینه‌ای برای پرداخت خسارت وجود دارد. اما برآورد خسارت‌ها نیز حدودی و اغلب کمتر از ارزش واقعی بار مسافران است.