جبار کوچکی‌نژاد در نشست مشترک مدیران آموزش و پرورش آذربایجان شرقی و اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی که در باشگاه فرهنگیان برگزار شد، اظهار داشت: ۲۰۰ میلیارد تومان از محل سرفصل وزارت دفاع برای مجانی کردن آب و برق مدارس در نظر گرفته شده است. وی از افزایش ۲۰۰ میلیاردی سرانه واحدهای […]

 جبار کوچکی‌نژاد در نشست مشترک مدیران آموزش و پرورش آذربایجان شرقی و اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی که در باشگاه فرهنگیان برگزار شد، اظهار داشت: ۲۰۰ میلیارد تومان از محل سرفصل وزارت دفاع برای مجانی کردن آب و برق مدارس در نظر گرفته شده است.

وی از افزایش ۲۰۰ میلیاردی سرانه واحدهای آموزشی، ۴۲۰ میلیاردی گرمایش و سرمایش مدارس، ۳۰۰ میلیاردی تخریب و بازسازی، ۵۰ میلیاردی دانشگاه فرهنگیان، ۳۰ میلیاردی معاونت پرورشی، ۲۰ میلیاردی معاونت ورزشی وزارت آموزش و پرورش در بودجه امسال خبر داد و گفت: ۳۰۰ میلیارد برای پرداخت بخشی از پاداش پایان خدمت فرهنگیان و ۱۷۰۰ میلیارد نیز از محل یک درصد صرفه‌جویی بانک‌ها و شرکت‌های سودده برای پشتیبانی از وزارت آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است.

وی به مصوبه مجلس مبنی بر موظف بودن دستگاه‌هایی که تابه‌حال از پرداخت مالیات امتناع می‌کردند، به پرداخت مالیات برای هزینه در سیستم آموزشی کشور، اشاره کرد و گفت: مبلغ محاسبه شده ۷۰هزار میلیارد تومان بود که پیش‌بینی می‌شود ۵هزار میلیارد تومان آن محقق شود.

وی با تأکید بر پرداخت معوقات فرهنگیان، تصریح کرد: افزایش بودجه‌ای که برای دانشگاه‌ها تصویب کرده‌ایم ۷۸۰ میلیارد تومان بود که با توجه به اهمیت آموزش و پرورش و توجه به مشکلات مدارس و معلمان، امسال چندین هزار میلیارد افزایش در بودجه در نظر گرفتیم.

وی بر اجرای برنامه پنجم توسعه در زمینه اینکه هر دانش آموز باید حداقل در یک حرفه توانمند شود، تأکید کرد و گفت: متأسفانه وزارت آموزش و پرورش با توجه به کمبود منابع مالی این طرح را به سرانجام نرساند که باید در برنامه ششم منابع مالی آن را مشخص کنیم.

وی تلاش نمایندگان برای اختصاص یک درصد از مالیات ارزش افزوده به نظام آموزشی کشور را یادآور شد و افزود: ۱۰۰ نفر این طرح را امضا کردند ولی در میانه راه ابتر ماند که اگر محقق می‌شد، در یک سال رقمی بالغ بر ۳۳۰۰ میلیارد تومان تأمین می‌شد.

وی به بازدید خود از آموزش و پرورش ناحیه ۳ تبریز اشاره کرد و گفت: در این ناحیه، ۲۰ درصد دانش آموزان در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند که این بسیار عالی است و دو برابر میانگین کشوری است.

وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم جمعیت دانش آموزان مدارس غیرانتفاعی کشور را به ۲۰ درصد کل دانش آموزان برسانیم، باید بیش از ۳ میلیون نفر در مدارس غیردولتی تحصیل کنند