کارت هوشمند درمان جایگزین دفترچه های درمانی می شود
کارت هوشمند درمان جایگزین دفترچه های درمانی می شود

جعفر سمساری، شامگاه چهارشنبه در حاشیه مراسم کلنگ زنی درمانگاه تامین اجتماعی هشترود در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کارت دارای تراشه الکترونیکی بوده و اطلاعات درمانی بیمه شدگان در آن ذخیره می شود. وی اظهار کرد: با این کارت، بیمه شدگان در مراجعه به مراکز درمانی تامین اجتماعی نیازی به ارایه […]

taaminجعفر سمساری، شامگاه چهارشنبه در حاشیه مراسم کلنگ زنی درمانگاه تامین اجتماعی هشترود در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کارت دارای تراشه الکترونیکی بوده و اطلاعات درمانی بیمه شدگان در آن ذخیره می شود.

وی اظهار کرد: با این کارت، بیمه شدگان در مراجعه به مراکز درمانی تامین اجتماعی نیازی به ارایه دفترچه نخواهند داشت.

مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی از وجود ۱۳۰ هزار مستمری بگیر تامین اجتماعی در این استان خبر داد و گفت: ماهانه یک هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال به مستمری بگیرها پرداخت می شود.

سمساری، با تاکید بر اینکه بیشترین خدمات سازمان تامین اجتماعی در استان به صورت غیرمستقیم است، ادامه داد: بیشتر خدمات به صورت اینترنتی و الکترونیکی انجام می شود که این امر موجب تامین رفاه حال کارفرمایان و افراد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی شده است.

وی، از وجود ۱۰ هزار و ۵۰۰ مقرری بگیر بیمه بیکاری در استان خبر داد و گفت: در یک سال گذشته ۸۵۰ میلیارد ریال بیمه بیکاری از طریق این صندوق پرداخت شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی یادآوری کرد: در کل استان ۸۴ هزار قالیباف بیمه شده وجود داشت که بعد از پالایش افرادی که شغل های دیگری داشتند، تعداد قالیبافان بیمه شده به ۶۴ هزار نفر کاهش یافت.

سمساری، در خصوص بیمه های کارگران ساختمانی گفت: ۵۰ هزار کارگر ساختمانی در استان بیمه بودند که بعد از بررسی بیش از ۳۵ هزار پرونده این افراد، معلوم شد که پنج هزار نفر از آنان با این بیمه مغایرت داشته و بیمه آن ها قطع شد که با این اقدام، در ماه بیش از ۴۰ میلیارد ریال صرفه جویی شد.

وی در خصوص بیمه خبرنگاران نیز افزود: اگر اعتبار و هزینه های بیمه خبرنگاران از سوی مراکز ذیربط تامین شود، خبرنگاران نیز بیمه می شوند.

شهرستان هشترود با حدود ۷۰ هزار نفر جمعیت در ۱۲۰ کیلومتری جنوب شرقی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.