جهانگیر اسکندرزاده دو مشکل عمده تغییر کاربری و زمین های معوض را باعث تعطیلی شرکت صنایع ذوب آهن ملکان ذکر کرد و گفت: این کارخانه از سه قسمت ذوب ، احیاء و نورد تشکیل شده که قسمت نورد آن ۷۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد. وی افزود: تلاش های زیادی برای حل مشکل این کارخانه انجام گرفته […]

zobahanجهانگیر اسکندرزاده دو مشکل عمده تغییر کاربری و زمین های معوض را باعث تعطیلی شرکت صنایع ذوب آهن ملکان ذکر کرد و گفت: این کارخانه از سه قسمت ذوب ، احیاء و نورد تشکیل شده که قسمت نورد آن ۷۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: تلاش های زیادی برای حل مشکل این کارخانه انجام گرفته و آنچه مهم است تلاش بخش خصوصی و دریافت وام تصویب شده است که باید از طرف مدیریت شرکت انجام گیرد.

فرماندار ملکان همچنین از مکاتبه و پیگیری این موضوع توسط بنیاد برکت خبر داد و گفت: در آینده نزدیک مسوولان این بنیاد به این شهرستان سفر خواهند کرد و از نزدیک مشکلات این واحد تولیدی را بررسی و برای حل آن چاره اندیشی می کنند.

این کارخانه تنها واحد احداثی بخش خصوصی در شمالغرب کشور است که عملیات اجرایی آن در سال ۸۵ شروع و بدلیل پاره ای مشکلات تعطیل شده بود تا اینکه دوباره عملیات احداث آن از سرگرفته شد ولی همزمان با شروع سال ۹۴ دوباره عملیات احداث آن متوقف و باعث بیکاری ۸۰ کارگر و کارمند شده است.

فاز اول این واحد تولیدی با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار احداث شده که در صورت رفع مشکل تعطیلی در بازده زمانی ۹ ماهه ، سالیانه ۳۵۰ هزار تن میلگرد ساختمانی نمره ۸ در این کارخانه تولید و زمینه اشتغال حداقل ۱۸۰ نفر در دو شیفت فراهم خواهد شد.

در فاز دوم این کارخانه نیز که شامل تولید ذوب احیا است زمینه اشتغال مستقیم یکهزار و ۲۰۰ نفر و غیر مستقیم شش هزار نفر نیز فراهم می شود.

شهرستان ملکان با ۱۱۰هزار نفر جمعیت در ۱۵۵کیومتری تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی واقع شده است.