سربازهای ستاره به دوش تراکتور و برنامه تونی برای فراموش کردن تلخکامی ها / انتظار پرشورها برای تماشای تیکی تیکای تراکتوری در لیگ پانزدهم
سربازهای ستاره به دوش تراکتور و برنامه تونی برای فراموش کردن تلخکامی ها / انتظار پرشورها برای تماشای تیکی تیکای تراکتوری در لیگ پانزدهم

فصل نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور  در حالی به پایان می رسد که تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز، نائب قهرمان فصل گذشته این رقابت ها، توانسته است عملکرد خوبی از خود به جای بگذارد و در رقابت با رقیبان خود همانند، سپاهان اصفهان، استقلال تهران و دیگر مدعیان قهرمانی موفق ظاهر شده […]

تراکتورسازیفصل نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور  در حالی به پایان می رسد که تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز، نائب قهرمان فصل گذشته این رقابت ها، توانسته است عملکرد خوبی از خود به جای بگذارد و در رقابت با رقیبان خود همانند، سپاهان اصفهان، استقلال تهران و دیگر مدعیان قهرمانی موفق ظاهر شده و بازیکنان مدنظر کادرفنی را حفظ و جذب کنند.

هیاهوی بی سرانجام ستاره های خط دروازه / امید پرشورها به درخشش اخباری جویای نام

در فصل قبل تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز در پست دروازه بانی حامد لک، عیسی اندوی و محمدامین رمضانیان را در اختیار داشتند و بازیکنان ذکر شده به ترتیب دروازه بانان اصلی تیم را در فصل پیش تشکیل می دادند.

عملکرد های آماتوری لک و اندوی در دیدار های تراکتور علاوه بر عصبانیت کادرفنی و هواداران، مسئولان را به فکر چاره برای فصل آتی انداخت و به همین سبب مسئولان قرارداد این دو دروازه بان را برای فصل آتی تمدید نکردند و به دیگر گزینه های مورد نظر روی آوردند.

بعد از حرف و حدیث های فراوان در این خصوص، بالاخره محمد رضا اخباری به عنوان بازیکن سرباز و مهرداد طهماسبی نیز به عنوان دروازه بانی دیگر به خدمت گرفته شدند.

عملکرد مناسب اخباری طی فصل گذشته در تیم سایپا باعث شد تا کارلوس کی روش وی را به تیم ملی بزرگسالان دعوت کند. کلین شیت های زیبا و عملکرد مناسب طهماسبی در صبا قم نیز باعث شد تا تونی اولیویرا وی را به مسئولان باشگاه معرفی کند.

اگرچه مصوبه هیئت مدیره در خصوص جذب یک دروازه بان نامدار برای تراکتور محقق نشد اما هواداران و کارشناسان نسبت به عملکرد تراکتورسازی در این پست امیدوار هستند.

تراکتورسازان و نگرانی همیشگی / اولیویرا، کاپیتان ایرانپوریان و مدافعان خارجی

برای هواداران تراکتور که طمع تلخ از دست دادن امتیازات حساس به دلییل گل خوردن در دقایق پایانی علی رغم خط حمله زهردار را در فصل های گذشته تجربه کرده اند؛ اهمیت جذب مدافعان خوب به خوبی ملموس است.  اگر یک تیم بتواند خط دفاعی خود را مستحکم بسازد، کادر فنی دغدغه ای از حملات زهردار و ضد حملات برق آسای حریفان خود نخواهد داشت.

تراکتورسازی امسال در این خط بازیکنانی همچون دوسانتوس، حبیب گردانی، مهدی قریشی و شهریار شیروند را از دست داده است. عملکرد این تیم در جذب بازیکنان خوبی برای این پست ها در هفته های گذشته مطلبو نبود اما بالاخره تلاش کادر مدیریتی و فنی باشگاه نتیجه داده و  در حال حاضر شجاع خلیل زاده، خالد شفیعی، محمد ایرانپوریان، کارلوس کاردوسو،‌ ایان رمزی، علی حمودی و فردین عابدینی بازیکنان حاضر در خط دفاعی تیم هستند.

ترکیب محمد ایرانپوریان، شجاع خلیل زاده، کارلوس کاردوسو و ایان رمزی در خط دفاعی می تواند ترکیب خوبی برای دیدگاه های روبه جلوی تونی اولیویرا باشد.

بختیار رحمانی گزینه ای برای پر کردن جای خالی سامورایی

تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز فصل پیش در پست هافبک بازیکنان خوبی همچون آندرانیک تیموریان، مهدی کیانی و احمد امیر کامدار را در اختیار داشت و متاسفانه برای فصل آتی نتوانست هیچ یک از این بازیکنان را در تیم خود حفظ کند.

اما با نظر کادرفنی و عملکرد مناسب مسئولان باشگاه در نقل و انتقالات، بازیکنان خوبی به خدمت گرفته شده اند که گل سرسبد آنها بختیار رحمانی است.

بدون شک حضور بختیار رحمانی در جمع تراکتورسازان می تواند خلا تیموریان باتجربه را تا حدود زیادی پوشش دهد.

در جناحین نیز تراکتورسازان احمد عبدالله زاده، سینا عشوری و شاهین ثاقبی را به عنوان بازیکنان سرباز و آگوستو سزار برزیلی جوان را در اختیار دارند که می توانند در جناحین های خط هافبک به تیم کمک کنند.

تونسی با تکنیک جایگزین برزیلی محبوب / رقابت سربازها و بومی ها برای رسیدن به ترکیب اصلی

بعد از زمزمه های جدایی فرشاد احمدزاده و ادر لوسیانو ادینهو ۲ مهاجم کارساز تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز از این تیم، نگرانی هواداران از این بابت که تیم در فصل آتی از این پست به مشکل برخواهد خورد،‌ بیشتر شد.

اما مسئولان باشگاه تراکتورسازی از امتیاز جذب بازیکنان سرباز نهایت استفاده را بردند و توانستند در خط حمله سروش رفیعی جوان و با تاکتیک را به اختیار بگیرند.

تراکتورسازان در این پست ادر لوسیانو ادینهو، محسن دلیر و فرشاد احمدزاده را از دست داده اند اما حضور سامان نریمان جهان و سروش رفیعی در جناحین حمله و یونس حمزه ملی پوش تونسی تیم در نوک حمله می توانند خطرناک ترین خط حمله لیگ پانزدهم را تشکیل دهند. البته نباید از حضور مهرداد بایرامی جوان و پرانگیزه نیز ساده گذشت.

حضور بانشاط رفیعی در تمرینات تراکتور برای هوادارانی که حضوری هزار نفری در حاشیه تمرینات این تیم محبوب در تبریز داشته اند امیدوار کننده است. نریمان جهان و بایرامی هم جز بومی های موفق و محبوب تراکتور هستند و باید برای رسیدن به ترکییب اصلی سخت تلاش کنند.اگرچه تا بدین لحظه عملکردی از یونس حمزه را در تمرینات ندیده ایم، اما از کارنامه و فیلم های موجود این مهاجم گل زن به نظر می رسد که می تواند یک گزینه فوق العاده برای جانشینی لوسیانو ادینهو باشد.

تراکتور با تونی سودای قهرمانی در سر دارد

اگرچه فصل نقل و انتقالات چند روزی تمدید شده است اما به نظر می رسد لیست تراکتور به عنوان یکی از مدعیان اصلی قهرمانی بسته شده است و هواداران نیز امیدوار هستند تونی با تیمی که این بار خود بسته است؛ تجربه تلخ از دست دادن قهرمانی در یک سلسله اتفاقات تلخ در هفته پایانی فصل چهاردهم را به تاریخ بفرستد و این بار طعم شیرنی قهرمانی را به کام پرشورها بچشاند.