سرهنگ علی سلطانی وش با اعلام این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره انواع سرقت در شهر، کارآگاهان پلیس آگاهی تحقیقات گسترده ای را برای شناسایی سارق یا سارقان آغاز کردند. وی افزود: ماموران پس از تحقیقات گسترده تعداد ۱۹ سارق که در امر سرقت لوازم داخل خودرو فعالیت داشتند را شناسایی و در […]

سرهنگ علی سلطانی وش با اعلام این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره انواع سرقت در شهر، کارآگاهان پلیس آگاهی تحقیقات گسترده ای را برای شناسایی سارق یا سارقان آغاز کردند.

وی افزود: ماموران پس از تحقیقات گسترده تعداد ۱۹ سارق که در امر سرقت لوازم داخل خودرو فعالیت داشتند را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند و در بازرسی از مخفیگاه آنها انواع اموال سرقتی، شامل قطعات داخل خودرو، مدارک خودرو، لوازم خانگی، ابزار آلات کشاورزی، اتومبیل سرقتی، موتورسیکلت، احشام و سایر کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به کشف ۴۰فقره سرقت در این زمینه، خاطرنشان کرد: سرقت از اماکن خصوصی که همان سرقت از باغات و مزارع است و سرقت لوازم خودرو که شامل باطری، ضبط صوت و لاستیک می شود از جرایم مرتکبی این سارقان بودند.

فرمانده انتظامی شهرستان بناب برای پیشگیری از سرقت لوازم خودرو به شهروندان توصیه کرد: هنگام ترک خودرو خود دقت کنند که درها و شیشه ها کاملا بسته باشد و اتومبیل خود را به لوازم ایمنی نظیر دزدگیر، سوئیچ مخفی، قفل فرمان و قفل سوئیچی و یا قفل پدال و سایر وسائل تاخیری و بازدارنده مجهز نمایند.

واژگونی تریلر ۲ کشته بر جای گذاشت

بر اثر واژگونی یک دستگاه تریلر در مسیر روستای ساری “قیه مراغه” آذربایجان شرقی دو نفر کشته شدند.

سرهنگ سهراب رحیم زاده گفت: در پی وصول خبری مبنی بر واژگونی یک دستگاه تریلر در روستای ساری “قیه مراغه”، عوامل گشت پلیس راه و ماموران پاسگاه خداجو به همراه اکیپ های امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: متاسفانه در این حادثه راننده تریلر به همراه سرنشین با هویت های معلوم و اهل مراغه به علت شدت جراحات وارده بعد از انتقال به بیمارستان جان باختند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: علت واژگونی تریلر، عدم کنترل وسیله نقلیه در پیچ جاده با توجه به بار سنگین دستگاه غلتک و منحرف شدن از مسیر جاده بوده است.

توقیف ۲۳۱ دستگاه وسایل نقلیه در جلفا

فرمانده انتظامی شهرستان جلفا از توقیف۲۳۱ دستگاه وسایط نقلیه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ کاظم دهقانی در تشریح خبر فوق گفت: در راستای جلوگیری از بروز حوادث موتور سواران و رانندگان متخلف و ارتقاء امنیت اجتماعی، موضوع برخورد با رانندگان موتورسیکلت‌ها و خودروهای متخلف و مزاحم در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی جلفا ادامه داد: در طول اجرای طرح تعداد ۱۳۰ دستگاه موتورسیکلت و تعداد ۱۰۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف و به پارکینگ منتقل شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت: عمده جرائم این رانندگان، سبقت غیرمجاز، سرعت غیر مجاز، عدم استفاده از کلاه ایمنی، حرکت مارپیچ بوده و هدف اصلی از اجرای این طرح، جلوگیری از بروز تصادفات رانندگی، کاهش تلفات جانی و مالی و افزایش احساس امنیت در مردم است.

سرهنگ دهقانی در پایان اظهار کرد: برخورد با رانندگان متخلف از وظایف ذاتی پلیس و مطالبه عموم بوده و پلیس با قاطعیت تمام با افرادی که به هر نحوی بخواهند آسایش شهروندان را سلب نمایند برخورد قانونی خواهد کرد.

کشف کالای ممنوعه در هشترود

فرمانده انتظامی هشترود از اجرای طرح مبارزه با کالای ممنوعه و کشف یک هزار و ۱۷۷ عدد کالای ممنوعه در این شهرستان خبر داد.

سرگرد محمد تقی سلطانی در مصاحبه با خبرنگار پلیس گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه دو دستگاه خودرو قصد انتقال محموله کالای ممنوعه از طریق یکی از محورهای مواصلاتی شهرستان را دارند عوامل این فرماندهی در این خصوص به یکدستگاه خودروی پژو۲۰۶ و یک دستگاه خودروی سمند مشکوک شده و ضمن توقیف، از خودروی پژو۲۰۶ تعداد ۵۶۰ عدد و از خودروی سمند تعداد ۶۱۴ عدد و در مجموع ۱۱۷۷ کالای ممنوعه کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی هشترود در پایان خاطرنشان کرد: در این راستا دو دستگاه خودرو توقیف و یک نفر دستگیر شده و با تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی بعدی تحویل مقامات قضائی شدند.

انهدام باند سارقان موتورسیکلت در آذرشهر

فرمانده انتظامی شهرستان آذرشهر از دستگیری ۲ نفر سارق موتورسیکلت و ۳ نفر مالخر در محدوده بخش ممقان این شهرستان خبرداد.

سرهنگ سید لطیف حسینی با اشاره به دستگیری ۵ عضو یک باند سرقت موتورسیکلت در این محدوده به تشریح جزییات پرونده متهمان پرداخت و گفت: ماموران این یگان پس از کار اطلاعاتی و پلیسی نسبت به دستگیری اعضای این باند در بخش ممقان شهرستان آذرشهر اقدام کرده و آنها را برای بازرسی بیشتر به پلیس آگاهی انتقال دادند.

وی ادامه داد: متهمان در بازرسی‌ها به ۱۸ فقره سرقت موتورسیکلت، یک فقره سرقت منزل، یک فقره سرقت داخل خودرو و یک فقره سرقت خانه باغ و در مجموع ۲۱ فقره سرقت اعتراف کردند.

سرهنگ حسینی در پایان تصریح کرد: این متهمان پس از تکمیل پرونده به دادسرا احاله شدند.

غرق شدن کودکی بر اثر بی احتیاطی والدین

فرمانده انتظامی شهرستان اهر گفت: بر اثر بی احتیاطی یک خانواده در شهرستان اهر کودک خردسال این خانواده در استخر غرق شد.

سرهنگ “رحیم محمدی” گفت: بر اثر بی احتیاطی و سهل انگاری یک خانواده در یکی از روستاهای تابعه آذربایجان شرقی کودک خردسالی در آب استخر غرق شد.

وی ادامه داد: با توجه به فصل گرما و موفقیت و فضای مناسب طبیعت شهرستان اهر و به ویژه روستاهای اطراف که پذیرای مسافران و خانواده ها در بستر زیبا و دل انگیز طبیعت خدادادی است گاها به جهت بی توجهی و سهل انگاری خانوادها این نشاط به تلخی می انجامد.

فرمانده انتظامی شهرستان اهر آذربایجان شرقی در پایان خطاب به خانواده ها عنوان کرد: موارد ایمنی و قوانین طبیعی را در مواقع حضور در بستر طبیعت به ویژه در کنار رودخانه ها، استخرهای پرآب، سدها و پرتگاه های کوهستان جدی بگیرند و از اطرافیان خود به ویژه کودکان و افراد بیمار و کهنسال مواظبت کنند و هرگونه موارد اتفاقی را فورا ضمن هماهنگی با یگان های امدادی شهرستان و با تلفن ۱۱۰به پلیس اطلاع دهند.

تداوم طرح پاکسازی مناطق آلوده در شبستر

فرمانده انتظامی شهرستان شبستر گفت: در اجرای طرح پاکسازی مناطق آلوده در این شهرستان ۴ نفر توزیع کننده مواد مخدر دستگیر و ۳ کیلو گرم تریاک کشف شد.

سرهنگ” فریدون حیدری” در تشریح این خبر بیان داشت: در پی کسب خبر مبنی بر فعالیت عده ای افراد فرصت طلب و سودجو در زمینه تهیه و توزیع موادمخدر در سطح شهرستان، شناسایی و دستگیری متهمان در دستور کار پلیس شهرستان قرار گرفت.

سرهنگ حیدری افزود: در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد افرادی با یکدستگاه خودروی سمند در تفرجگاه قره کهریز اقدام به توزیع مواد مخدر از نوع تریاک می نماید که خودرو مذکور شناسایی و راننده و سه سرنشین آن طی یک عملیات پلیسی دستگیر و در بازرسی از خودرو مقدار سه کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد.

سرهنگ حیدری در پایان از مردم خواست تا در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک با شماره گیری ۱۱۰ پلیس را مطلع سازند.