شهروندان تبریز «اریک قیزاردان» تحویل دهند، جایزه بگیرند
شهروندان تبریز «اریک قیزاردان» تحویل دهند، جایزه بگیرند

 محمدحسین حسن‌زاده اظهار داشت: چند آفت سنگین وجود دارد که تنها مختص آذربایجان‌شرقی نیست و به تمام منطقه شمال‌غرب مربوط می‌شود. وی با تاکید بر اینکه برای مقابله با این آفت گیاهی باید طی برنامه طولانی مدت در مورد آن اقداماتی صورت گیرد، تصریح کرد: این پروژه‌ای عظیم و طولانی مدت است که باید با […]

۱۳۹۴۰۴۳۱۰۰۰۵۷۷_PhotoA

 محمدحسین حسن‌زاده اظهار داشت: چند آفت سنگین وجود دارد که تنها مختص آذربایجان‌شرقی نیست و به تمام منطقه شمال‌غرب مربوط می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه برای مقابله با این آفت گیاهی باید طی برنامه طولانی مدت در مورد آن اقداماتی صورت گیرد، تصریح کرد: این پروژه‌ای عظیم و طولانی مدت است که باید با رعایت تمام موارد علمی و تجربی و روش‌های تلفیقی (شیمایی، مکانیکی، دستی) رعایت تمامی اصول و ضوابط باغبانی را مدنظر قرار گیرد.

حسن‌زاده ادامه داد: اصلی‌ترین آفت فضای سبز منطقه کرم سفید ریشه است که امسال اقداماتی برای مقابله با آن انجام یافته است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز تبریز با اشاره به اینکه این مقابله باید طی سال‌های متمادی و با مشارکت بخش‌های مختلف مثل سازمان جهادکشاورزی، کشاورزان و… همراه باشد، گفت: چرا که ممکن است ما در سازمان پارک‌ها و فضای سبز با این آفت مبارزه کنیم ولی در بخش‌های دیگر سهل انگاری شود.

وی با تاکید بر اینکه با برنامه‌ریزی مدون می‌توانیم بر این آفت غالب شمال‌غرب تسلط پیدا کنیم، گفت: اگر در برخی نقاط نیز آفت دیده شود در قالب سم پاشی‌های لکه‌ای قابل جبران است.

حسن‌زاده به سیاست‌های تشویقی در نظر گرفته شده برای مقابله با کرم سفید ریشه(اریک قیزاردان) توسط سازمان پارک‌ها و فضای سبز تبریز هم اشاره کرده و افزود: بر این اساس شهروندانی که بتوانند حداقل ۱۰ حشره کرم سفید ریشه جمع آوری کرده و تحویل دهند، انتخاب و تقدیر می‌شوند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز تبریز ادامه داد: این بهترین راه مبارزه با آفت کرم سفید ریشه است چرا که این آفت تخم‌گذاری کرده و اگر جلوی این تخم‌گذاری را بگیریم برای سال آینده می‌توانیم کاملا آفت را کنترل کنیم.

وی تاکید کرد: شهروندانی که حداقل ۱۰ نمونه از این کرم سفید ریشه را به روابط عمومی سازمان پارک‌ها و فضای سبز تبریز تحویل دهند، طی جشنواره شهروندان سبز که تابستان سال‌جاری برگزار می‌شود، تقدیر می‌شوند.