نگاهی به سرنوشت بازوبند کاپیتانی تراکتور در لیگ برتر / از ملی پوش های بی وفا تا با تعصب های گله مند
نگاهی به سرنوشت بازوبند کاپیتانی تراکتور در لیگ برتر / از ملی پوش های بی وفا تا با تعصب های گله مند

تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز را می توان یکی از قطب های اصلی فوتبال ایران در دهه اخیر دانست. هواداران پرشور تراکتور مولفه متمایز کننده قرمزپوشان تبریز از دیگر تیم ها هستند. طرفدارانی که نه تنها ورزشگاه یادگار امام را به نماد حضور تماشاگران در بازی های لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا تبدیل کرده اند […]

teraktorتیم فوتبال تراکتورسازی تبریز را می توان یکی از قطب های اصلی فوتبال ایران در دهه اخیر دانست. هواداران پرشور تراکتور مولفه متمایز کننده قرمزپوشان تبریز از دیگر تیم ها هستند. طرفدارانی که نه تنها ورزشگاه یادگار امام را به نماد حضور تماشاگران در بازی های لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا تبدیل کرده اند بلکه در بازی های خارج از خانه تراکتور هم تیمشان را تنها نگذاشته اند.

شاید خیلی از فوتبالیست های ایرانی آرزوی بازی کردن در تراکتورسازی را دارند و البته آرزویی دست نیافتنی تر بستن بازوبند کاپیتانی محبوب های آذربایجان است.

تراکتوری ها از زمان حضور مجدد خود در لیگ برتر ۵ کاپیتان اصلی را به خود دیده اند که البته کاپیتان های دوم نیز داشته اند.

اولین کاپیتان تراکتوری ها علیرضا میرشفیعیان بود که رابطه خوبی با فراز کمالوند داشت.

بعد از وی محمد نصرتی که ملی پوش نیز به حساب می آمد در فصل بعد،‌ بازوبند کاپیتانی را بر دست بست.

بعد ها و با کنار رفتن شفیعیان از تراکتورسازی، مهدی ثابتی در صورت محرومیت یا مصدومیت نصرتی، بازوبند را بر دست می بست.

بعد از محمد نصرتی، مرتضی اسدی مدافع وسط تراکتورسازان بازوبند را بر دست خود کرد، بعد از چند فصل کاپیتانی وی در این تیم، بعد از اینکه رسول خطیبی سرمربی این تیم شد، وی به تیم گسترش فولاد تبریز پیوست که در این تیم نیز کاپیتانی را برعهده داشت.

بعد از وی، مهدی کیانی به مدت یکسال بازوبند را تحویل گرفت و اینگونه بر محبوبیتش در جمع هواداران افزوده شد.

بعد از پایان فصل پیش از گوشه و کنار باشگاه تراکتورسازی خبر رسید که کیانی دیگر در جمع تراکتوری ها جای ندارد و این بازیکن نیز به تیم گسترش فولاد تبریز پیوست.

علاوه بر بازیکنان ذکر شده، محمد ابراهیمی،‌ حبیب گردانی، امیر حسین صادقی، آندو تیموریان، و برخی دیگر از بازیکنان نیز به عنوان کاپیتان های دوم نیز در برخی از بازی های این تیم سابقه بستن بازوبند را داشته اند.گفتنی است سه کاپیتان سابق تیم فوتبال تراکتور سازی تبریز؛ محمد نصرتی، مرتضی اسدی و مهدی کیانی در تیم گسترش فولاد دیگر همشهری ای تراکتور در حضور دارند و قرار است در فصل آتی برای این تیم بازی کنند.

حال بعد از کاپیتانی های متعدد در این تیم، این بار بازوبند کاپیتانی به محمد ایرانپوریان رسیده است.

برای انتخاب کاپیتان یک تیم فوتبال معمولا مدت حضور یک بازیکن، تجربه زیاد وی در فوتبال و یا محبوبیت بازیکن در یک تیم مدنظر باشگاه قرار می گیرد.

ایرانپوریان چند سالی هست که تراکتوری است و محبوبیت خوبی هم بین هواداران کسب کرده است.

در مورد تعیین کاپیتان دوم تراکتور مطلبی مطرح نشده است اما به نظر می رسد علی حمودی، بختیار رحمانی و یا حتی مهرداد طهماسبی مطرح باشند. اگرچه برای روشن شدن این موضوع باید منتظر تعیین تکلیف ترکیب اصلی تراکتوری ها در فصل پازندهم لیگ برتر باشیم.