فرزین حق پرست در گفت و گویی  افزود: با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی و مناظر بکر طبیعی در شهرستان های کلیبر و خدا آفرین، این شهرستان ها مقصد سفر بسیاری از گردشگران در روزهای گذشته بود که اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی سعی کرد با ایجاد […]

فرزین حق پرست در گفت و گویی  افزود: با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی و مناظر بکر طبیعی در شهرستان های کلیبر و خدا آفرین، این شهرستان ها مقصد سفر بسیاری از گردشگران در روزهای گذشته بود که اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی سعی کرد با ایجاد شرایط مساعد استقبال شایسته ای از گردشگران داشته باشد.

حق پرست با اشاره به فعالیت های انجام شده در منطقه طبیعی کلیبر خاطر نشان کرد: جلسه هماهنگی ستاد اجرایی خدمات سفر در شهرستان های کلیبر و خداآفریندر پایان ماه مبارک رمضان تشکیل شد. هدف از این جلسه ایجاد هماهنگی های لازم و بهره برداری از پتانسیل های اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان به منظور فراهم نمودن فضای مناسب برای گردشگران بود.

وی همچنین گفت : اجرای گشت‌های تلفیقی مشترک برای نظارت و ارزیابی ارائه خدمات گردشگری ، تامین آب شرب مصرفی در قلعه دره سی با اجرای طرح پمپاژ ، تامین آب شرب مصرفی مجمع بین راهی شجاع آباد با اجرای لوله کشی به میزان ۵۰۰ متر و انتقال و نصب مخزن ۱۵ هزار لیتری از دیگر اقدامات انجام یافته است.

لازم به ذکر است ، شهرستان کلیبر در فاصله ۱۸۰ کیلومتری تبریز قرار گرفته و جنگل های ارسباران از جاذبه های طبیعی و قلعه بابک ، قلعهپشتو ، قلعه پیغام ، مقبرهشاهقاسم ، مسجدجامعکلیبر از جمله جاذبه های تاریخی این شهرستان است.