وعده بازار افتتاح خط یک متروی تبریز باز گرم شد
وعده بازار افتتاح خط یک متروی تبریز باز گرم شد

محمدصادق پشمینه‌آذر اظهار داشت: با اتمام حفاری این‌ لاین، دستگاه TBM از سمت دیگر تونل خارج می‌شود و بدین ترتیب، عملیات حفاری و این تونل به اتمام می‌رسد. وی زمان اتمام لاین دوم، چند ماه پس از اتمام حفاری تونل نخست اشاره کرد و گفت: با اتمام حفاری لاین دوم، تونل خط یک  قطار شهری […]

metroمحمدصادق پشمینه‌آذر اظهار داشت: با اتمام حفاری این‌ لاین، دستگاه TBM از سمت دیگر تونل خارج می‌شود و بدین ترتیب، عملیات حفاری و این تونل به اتمام می‌رسد.

وی زمان اتمام لاین دوم، چند ماه پس از اتمام حفاری تونل نخست اشاره کرد و گفت: با اتمام حفاری لاین دوم، تونل خط یک  قطار شهری بطور کامل به اتمام می‌رسد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اثرات مثبت سفر هیئت دولت به تبریز اظهار داشت: یک‌هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال از منابع دولت به قطار شهری اختصاص یافته است که امیدواریم به زودی موفق به دریافت این مبلغ بشویم.

پشمینه‌آذر ادامه داد: در مقابل شهرداری نیز مبلغی معادل با یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال به این پروژه اختصاص داده است و نشانگر عزم جدی شهرداری برای اتمام هرچه سریع‌تر پروژه قطارشهری است.

وی از دیگر اثرات سفر ریاست جمهوری به تبریز تایید فاینانس خط دو و تخصیص ۵۱۷ هزار دلار عنوان کرد.

پشمینه‌آذر با اشاره به فروش اوراق مشارکت پروژه قطار شهری به مبلغ ۲۰۰ میلیاردریال گفت: طی ۴ ماه گذشته، ۶۰ میلیارد ریال بصورت نقدی و ۱۰ میلیارد ریال غیرنقدی بوده و خوشبختانه تمام کارها با سرعت و بدون مشکل مالی پیش می‌رود.

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز بیان کرد: فازهای دوم و سوم خط یک قطار شهری تبریز به ترتیب در نیمه اول و نیمه دوم سال ۹۵ به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی گفت: نگهداری و راه‌اندازی سیستماتیک قطار شهری، از وظایف سازمانی قطار شهری بوده و امیدواریم بتوانیم به خوبی حافظ این سرمایه ارزشمند ملی باشیم.

۱۴ سال از زمانی که مسئولان دولتی اعلام کردند توسعه مترو یکی از اولویت‌ها برای کاهش آلودگی هوای کلانشهر تبریز است، می‌گذرد و هنوز مترو این شهر اندرخم کوچه فاز اول است. ۱۲ سال از آغاز پروژه قطارهای شهری تبریز می‌گذرد و هنوز مردم این کلانشهر در یک دهه گذشته آرزوی افتتاح مترو را دارند. هر چند برخی از مسئولان در این شهر، سپری شدن بیش از یک دهه از آغاز پروژه مترو تبریز را عادی می‌دانند.

بیش از یک ‌سال است مسئولان استانی از افتتاح فاز نخست مترو تبریز خبر می‌دهند و تحقق نیافتن این وعده‌ها به موضوع تکراری تبدیل شده است.