محمدرضا میلانی حسینی، صبح امروز در جمع خبرنگاران، ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: کسب رتبه اول برای موسسه ی آموزش عالی نبی اکرم (ص) در سطح بندی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نشان دهنده ی این است که با فعالیت مستمر در زمینه ی آموزش توانسته ایم تا حدود زیادی خود را به استانداردهای […]

nabi akramمحمدرضا میلانی حسینی، صبح امروز در جمع خبرنگاران، ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: کسب رتبه اول برای موسسه ی آموزش عالی نبی اکرم (ص) در سطح بندی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نشان دهنده ی این است که با فعالیت مستمر در زمینه ی آموزش توانسته ایم تا حدود زیادی خود را به استانداردهای وزارت علوم نزدیک کنیم.

وی افزود: در حال حاضر سرانه دانشجو به استاد در این موسسه یک به ۴۰ است که با نرم طبیعی وزارت مطابقت دارد.

میلانی تاکید کرد: دانشگاه نبی اکرم ۴۵ عضو هیئت علمی دارد که ۲۵ نفر آن ها بورسیه خودِ دانشگاه در داخل و خارج از کشور بوده و هم اکنون در این موسسه علاوه بر اعضای هیئت علمی ۱۶۰ استاد حق التدریس نیز مشغول فعالیت هستند.

عضو اتحادیه ی موسسات آموزش عالی همچنین با اشاره به رشته هایی که به تازگی به تصویب وزرات علوم رسیده اند گفت: رشته های مختلف در ۳ دانشکده ی فنی، هنر و علوم انسانی در حال ارائه به متقاضیان هستند و ما سه رشته ای که جدیدا در وزارت به تصویب رسیده اند را دردانشگاه تاسیس خواهیم کرد.

وی ادامه داد:  بیش از ۳۶ رشته در مقطع کارشناسی و ۱۰ رشته در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می شوند و ۲ هزار و ۱۰۰ دانشجوی کارشناسی  ۱۴۰ دانشجوی کارشناسی ارشد در این موسسه به تحصیل مشغول هستند.

میلانی همچنین با اشاره به سطح علمی دانشجویان دانشگاه نبی اکرم اذعان کرد: به جرات می توانم بگویم که در این موسسه علم فروشی نداریم و اگر استادی بخواهد علم را به هر قیمتی بفروشد، به سرعت برکنار می شود.

رییس دانشگاه نبی اکرم (ص) کمبود تفکر را یکی از معضلات اصلی جامعه ی جوان امروز عنوان کرد و گفت: یکی از مهم ترین وظایف دانشگاه ها ایجاد جریان نخبگی است که متاسفانه جای آن شدیدا خالی است و در این میان اصحاب رسانه، می توانند نقش عمده ای داشته باشند.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص فضای محدود دانشگاه و انتقال به فضایی وسیع تر اظهار کرد: در حال حاضر ما دو زمین ۷ و ۴ هکتاری در خیابان لاله و عطار نیشابوری خریداری کرده ایم که پس از گذشت بیش از ۵ سال، به دلیل اختلافات میان مسکن و شهرسازی  و شهرداری ها و اهالی محل موفق به دیوارکشی و شروع کار برای تاسیس محل جدید برای دانشگاه نشده ایم.

محمدرضا میلانی حسینی، در پایان تاکید کرد: امیدوارم بتوانیم با فعالیت های مستمر آموزشی و پژوهشی، این رتبه را برای موسسه ی نبی اکرم(ص) حفظ کنیم و بتوانیم دانشجویانی متفمکر و نخبه به جامعه خارج از دانشگاه تحویل دهیم.

گفتنی است در سطح بندی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشور، موسسه آموزش عالی نبی اکرم (ص) و چرخ نیلوفری موفق به کسب رتبه اول شدند.