محمدباقر نوبخت ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در ساختمان کوثر نهاد ریاست جمهوری برگزار شد،  با اشاره به طرح‌های پیشنهاد شده به منظور احیای دریاچه ارومیه و میزان اعتباراتی که مورد نیاز اجرایی شدن این طرح‌ها است، اظهار داشت: برای احیای دریاچه ارومیه حدود ۸۸ طرح مطرح شده که برای اجرایی […]

ارومیهمحمدباقر نوبخت ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در ساختمان کوثر نهاد ریاست جمهوری برگزار شد،  با اشاره به طرح‌های پیشنهاد شده به منظور احیای دریاچه ارومیه و میزان اعتباراتی که مورد نیاز اجرایی شدن این طرح‌ها است، اظهار داشت: برای احیای دریاچه ارومیه حدود ۸۸ طرح مطرح شده که برای اجرایی شدن این طرح‌ها نیازمند ۱۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

وی افزود: بر این اساس و برای اجرایی کردن این طرح‌ها حدود ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل ردیف بودجه سال ۹۴ تأمین خواهد شد که همچنین از محل اعتبارات آب‌های مرزی اعتباری خاص از صندوق مورد نظر برای انجام این طرح‌ها اختصاص می‌دهیم.

سخنگوی دولت تصریح کرد: هیأت دولت اخیرا با مصوبه‌ای اعتباری حدود ۱۱۰۰ میلیارد تومان هم برای احیای دریاچه ارومیه تصویب کرد که بر این اساس تمام اعتبارات ۱۹۰۰ میلیارد تومان تخصیص پیدا خواهند کرد.

نوبخت در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه منابع ناشی از رفع تحریم‌ها را می‌توان به چند دسته تقسیم کرد، گفت: بخشی از این منابع مربوط به بانک مرکزی است. بخشی از این منابع هم برای دولت است که بر این اساس منابع بانک مرکزی حدود ۲۳ میلیارد دلار و منابع مورد نظر دولت حدود ۶ یا ۷ میلیارد دلار است.