روحانی شیخ دیپلمات است/ لغو قطعنامه‌های شورای امنیت نشان از عظمت انقلاب اسلامی است
روحانی شیخ دیپلمات است/ لغو قطعنامه‌های شورای امنیت نشان از عظمت انقلاب اسلامی است

اسحاق جهانگیری صبح امروز در جمع اعضای هیئت عمومی نظام مهندسی ساختمان در اردبیل اظهار داشت: مناسبت‌های شاد و پرسرور اخیر با توافق هسته‌ای و پیروزی ملت ایران در مذاکرات قرین شده که باید همه ایرانیان به چنین توافق هسته‌ای شایسته و عزتمندانه افتخار کنند. وی ادامه داد: این توافق نوید اشتغال، تولید، سرمایه‌گذاری، توسعه […]

اسحاق جهانگیری صبح امروز در جمع اعضای هیئت عمومی نظام مهندسی ساختمان در اردبیل اظهار داشت: مناسبت‌های شاد و پرسرور اخیر با توافق هسته‌ای و پیروزی ملت ایران در مذاکرات قرین شده که باید همه ایرانیان به چنین توافق هسته‌ای شایسته و عزتمندانه افتخار کنند.

وی ادامه داد: این توافق نوید اشتغال، تولید، سرمایه‌گذاری، توسعه دانش فنی و توسعه پایدار و همه‌جانبه کشور را می‌دهد و اگر بگوییم در روزهای گذشته چشم همه جهانیان به وین دوخته شده بود، سخنی گزاف نگفته‌ایم.

معاون اول رئیس جمهور یادآور شد: توافق اخیر پیروزی منطق بر زور، تهدید و تحریم بر پیروزی و ایستادگی بود و همه جهانیان به احترام ملت بزرگ ایران به پاخاسته و این ملت را تحسین کردند.

جهانگیری بیان کرد: توافق هسته‌ای با تلاش قهرمانان، انسان‌های غیور، متدین و شجاع تیم هسته‌ای در عرصه دیپلماسی با نشاط خاص اتفاق افتاد تا منزلت ایرانیان در جهان اعتلا یابد.

وی افزایش سرمایه‌های اجتماعی کشورمان را در سایه رفع این تحریم‌ها یادآور شد و افزود: اعتماد ملت به دولت و نظام کارآمد افزایش یافته است که با تدبیر دولتمردان توافق هسته‌ای به انجام رسید.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: شرایط کنونی فرصت جدیدی را به وجود آورده تا بحث سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی در بهترین شرایط اتفاق بیفتد که این اتفاق با تلاش تیم مذاکره‌کننده ایران بعد از ۲۳ ماه با موفقیتی ارزنده به دست آمد که ما این موفقیت را مرهون استقامت و پایبندی ملت بزرگ ایران می‌دانیم.

جهانگیری تصریح کرد: در این پیروزی نقش رهبری‌ها و هدایت‌های مقام معظم رهبری، تدبیر و مدیریت رئیس جمهور و بالاتر از همه اینها عنایت الهی و دعای ملت ایران نقش اساسی و تأثیرگذار داشت، به طوری که در این صحنه نیز همچون دوران دفاع مقدس پیروز واقعی، ملت ایران بوده است.

وی گفت: ما با این مذاکرات و توافق انجام شده حربه دشمن را در جنگ علیه جمهوری اسلامی ایران خنثی کردیم و با تکیه بر فن مذاکره و هنر دیپلماسی به دنیا نشان دادیم که تمام هیاهوی آنها بی‌نتیجه و بی‌ثمر است.

معاون اول رئیس جمهور یادآور شد: ما در عرصه دیپلماسی همه قدرت‌های بزرگ دنیا را پای میز مذاکره نشاندیم و برای اولین بار یک کشور در حال توسعه توانست شش قدرت بزرگ دنیا شرق و غرب و اتحادیه اروپا و سازمان ملل را به پای میز مذاکره نشانده و  عظمتش را به نمایش بگذارد.

جهانگیری این توافق را دستاورد عظیمی برای ملت ایران توصیف کرد و ادامه داد: هر چند عده‌ای سعی می‌کنند تا از ارزش و اهمیت این توافق بکاهند اما با این توافق هسته‌ای ما به نقطه‌ای از قدرت و صلابت در عرصه بین‌المللی دست پیدا کردیم که دنیا امروز در مقابل ما مقهور است.

وی عنوان کرد: ملت ایران نشان داد که از برهه تحریم و تهدید به صلابت عبور کرده و حتی اجازه کوچکترین عقب‌نشینی را نداده و آنها فهمیدند که اگر با ایران توافق نکنند نمی‌توانند بر مشکلات منطقه‌ای غلبه کنند.

معاون اول رئیس جمهور افزود: امروز گروه‌‌های خلق شده استکبار جهانی همچون داعش در منطقه به ویژه ایجاد بحران در عراق، ایران و افغانستان به ناامنی کمک کرده است در حالی که غربی‌ها فهمیدند به جز حضور ایران نمی‌توان معادلات منطقه‌ای را به سرانجام رساند.

جهانگیری ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در این مقطع توافق را بر تخاصم ترجیح داد تا به جای جنگ و دعوا و ستیز تعامل در عرصه‌های جهانی حاکم شود.

وی بیان کرد: رئیس جمهور به وعده‌ای که در انتخابات سال ۹۲ داده بود، عمل کرد که مهمترین این وعده حل مشکلات اقتصادی کشور با رفع تحریم‌ها و تهدیدها بود که از روحانی چهره شیخ دیپلمات ساخت.

وی گفت: امروز سایه شوم تحریم‌ها از این کشور برداشته شده و در یک حرکت بی‌نظیر شورای امنیت دیروز رأی بی‌سابقه‌ای را داد و شش قطعنامه صادر شده علیه ملت ایران با دست خود شورای امنیت ملغی کرد تا در عمر این شورا چنین حرکتی بی‌سابقه برای اولین بار رقم بخورد.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه قطعنامه‌های صادر شده علیه ایران کنترل‌های شدیدی را در بردارد، گفت: به طوری که حتی مجوز جنگ علیه کشورمان را داده بود، چنین قطعنامه‌ای را شورای امنیت دیروز ملغی اعلام کرد تا این خود نقطه پیروزی و عزتمندی ملت ایران باشد.

جهانگیری یادآور شد: امروز نتانیاهو و رژیم صهیونیستی از توافق هسته‌ای ایران ناراحت و نگران هستند چراکه می‌دانند جمهوری اسلامی ایران با برقراری روابط با کشورهای مختلف می‌تواند همچنان قدرت برتر منطقه‌ای و حتی جهانی باشد.

وی این مذاکرات را آغاز راه در سال همدلی و همزبانی عنوان کرد و گفت: ما به سهولت می‌توانیم از چنین فضایی در توسعه همه‌جانبه استفاده کنیم.