احد حسینی خواستار توجه به عدالت اجتماعی در توزیع بودجه‌های عمرانی تامین اجتماعی در تبریز و آذربایجان شرقی شد. وی گفت: تامین اجتماعی به عنوان اهرم عدالت اجتماعی به شمار می‌رود و ضامن ایجاد نوعی تعادل در جامعه می‌شود و بر همین اساس تلاش داریم تا عدالت اجتماعی در این بخش متجلی شود. حسینی با […]

احد حسینی خواستار توجه به عدالت اجتماعی در توزیع بودجه‌های عمرانی تامین اجتماعی در تبریز و آذربایجان شرقی شد.

وی گفت: تامین اجتماعی به عنوان اهرم عدالت اجتماعی به شمار می‌رود و ضامن ایجاد نوعی تعادل در جامعه می‌شود و بر همین اساس تلاش داریم تا عدالت اجتماعی در این بخش متجلی شود.

حسینی با اشاره به وجود بیش از دو میلیون و ۳۰۰ هزار بیمه شده تامین اجتماعی در آذربایجان‌شرقی گفت: پنج درصد از کل بیمه شدگان کشور متعلق به استان آذربایجان‌شرقی هستند و بر همین اساس انتظار داریم تا تمرکز بیشتری از خدمات در این استان باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه باید هر چه زودتر احداث بیمارستان جدید تامین اجتماعی در تبریز آغاز شود، گفت: این بیمارستان به جای ۳۰۰ تخت ۷۰۰ تختخوابی خواهد بود.

وی افزود: بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی که قرار است در محل جدید احداث شود امکان توسعه تا بیش از دو برابر را دارد و بهتر است که این بیمارستان با ظرفیت ۷۰۰ تختخواب احداث شود و برای این امر برنامه‌ریزی داریم.

حسینی یادآور شد: با وجود فعالیت دو بیمارستان تامین اجتماعی در شهر تبریز، این میزان استاندارد نبوده و باید نسبت به افتتاح بیمارستان جدید نیز اقدام شود.

وی با اشاره به تخصیص ۳۰ درصد بودجه کشور در زمینه تامین اجتماعی ادامه داد: آذربایجان‌شرقی نیازمند تخصیص بیشتری از پروژه‌های عمرانی از سوی سازمان تامین اجتماعی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی گفت: از میان تعداد بیمه شدگان استان ۳۵ هزار نفر اهل روستاها هستند که تحت پوشش قرار دادن این تعداد از اقدامات خوب تامین اجتماعی است و از سوی دیگر بیمه سلامت و بهزیستی استان نیز اقدامات شایسته توجهی دارند.

فعالیت ۳ هزار کارگاه تحت پوشش تامین اجتماعی

وی با اشاره به فعالیت ۳ هزار کارگاه تحت پوشش تامین اجتماعی در استان گفت: این تعداد بیش از ۳٫۵ درصد کارگاه‌های کشور است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: حدود ۶۵۰ هزار نفر به صورت اصلی و مابقی به صورت تبعی تحت پوشش تامین اجتماعی هستند و امیدواریم بیشترین فعالیت سازمان تامین اجتماعی در استان با تمرکز بر فعالیت‌های اداری صورت گیرد.

حسینی گفت: در روستاهای استان درصد تحت پوشش بیمه‌های روستایی در بهترین شرایط قرار دارد و سازمان‌های خدماتی فعالیت گسترده در این زمینه دارد.

وی با اشاره به اینکه وزارتخانه کار و تعاون با شعار عدالت اجتماعی وارد عمل شده است، گفت: هم اکنون رویکرد این اداره کل، اقدامات حرفه‌ای بوده و برخلاف گذشته که دیگر اسیر برخی حواشی نیست.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی با تاکید بر گسترش عدالت اجتماعی در استان گفت: در سال‌های گذشته اقدامات موثری صورت گرفته تا عدالت خدمات درمانی صورت گیرد و در این زمینه تجهیز بیمارستان‌ها به آمبولانس و خدمات مختلف انجام شده است.

وی یادآور شد: در حالی که سازمان تامین اجتماعی بخش عظیمی از بودجه کشوری را به خود اختصاص می‌دهد نیازمند توجه و مدیریت بیشتری در این زمینه هستیم.