علیرضا ایمانلو پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص فروش دستگاه‌های تصفیه آب خانگی اظهار داشت: فروشندگان دستگاه‌های تصفیه آب خانگی برای جلب نظر بیشتر مردم در یک اقدام تبلیغاتی به الکترولیز آب و رسوب دادن و ته‌نشین ساختن املاح مفید در آن می‌پردازند و وجود این رسوبات را عامل آلودگی یا […]

علیرضا ایمانلو پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص فروش دستگاه‌های تصفیه آب خانگی اظهار داشت: فروشندگان دستگاه‌های تصفیه آب خانگی برای جلب نظر بیشتر مردم در یک اقدام تبلیغاتی به الکترولیز آب و رسوب دادن و ته‌نشین ساختن املاح مفید در آن می‌پردازند و وجود این رسوبات را عامل آلودگی یا پایین بودن کیفیت آب عنوان می‌کنند.

وی اضافه کرد: استفاده از دستگاه‌های تصفیه آب موجب از بین رفتن بیش از حد سختی آب شده و آن را به آب سبک تبدیل می‌کند و براساس مقالات و پژوهش‌های انجام شده در سطح کشورهای مختلف جهان آب سبک در دراز مدت موجب بروز آسیب‌های جدی به قلب و عروق و اختلال در رشد استخوانی کودکان می‌شود.
ایمانلو افزود: عدم تعویض به موقع فیلترها در دستگاه‌های تصفیه آب خانگی در برخی مواقع موجب رشد باکتری‌ها و میکروب‌ها در داخل فیلترها شده و باعث آلودگی میکروبی می‌شود که این خود مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد از این رو خانواده‌ها باید تمهیدات لازم را به عمل آورند.
وی با بیان اینکه رسوب آب شرب در برخی لوازم خانگی موجب ابراز نگرانی مردم می‌شود، اضافه کرد: این در حالی است که دریافت روزانه کلسیم از طریق آب آشامیدنی فقط ۵ درصد جیره غذایی است در حالی که جذب آن از طریق رژیم غذایی ۳۰ درصد است از این رو جذب کلسیم از طریق آب شرب بسیار ناچیز و قابل صرف نظر کردن است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی گفت: رنگ شیری آب در هنگام باز کردن شیرهای آب، نشانه وجود کلر نیست و این‌ها ذرات هوا هستند که ضرری نیز برای انسان نداشته بلکه به دلیل دارا بودن اکسیژن بالا، آب گوارایی بیشتری خواهد داشت.
ایمانلو در ادامه به کیفیت آب شرب تولیدی و در دسترس مشترکان اشاره کرد و افزود: آب شرب موجود در سیستم شبکه لوله‌کشی که مورد استفاده شهروندان قرار می‌گیرد آب سالم و بهداشتی و قابل شرب بوده و آزمون‌های متعددی روی آن انجام شده است.

وی ادامه داد: در این خصوص دفتر کنترل کیفیت و بهداشت آب و فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان‌شرقی به عنوان واحد نظارتی بر امر کنترل کیفی آب از نقطه آبگیر تا محل مصرف نظارت و براساس استاندارد به صورت مستمر اقدام به انجام تست‌های کلرسنجی و آزمون‌های باکتریولوژی و فیزیکوشیمیایی از آب آشامیدنی مردم کرده و نتایج حاصله را با استانداردهای ملی ویژگی‌های آب آشامیدنی مورد مطابقت قرار می‌دهد.
ایمانلو به شهروندان عزیز اطمینان داد و افزود: کیفیت آب آشامیدنی که در اختیار شما قرار گرفته کاملاً منطبق با استاندارد سازمان جهانی بهداشت و استانداردهای آب شرب بوده و نیازی به تصفیه مجدد نداشته و استفاده از سیستم‌های تصفیه خانگی سبب به مخاطره افتادن کیفیت آب و سلامتی شهروندان خواهد شد.