مهرتاش هدایتی منش، مدیرعامل شرکت دانش بنیان تولیدکننده این محصول و از مخترعان شوینده غیر الکلی اظهار داشت: اداره نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت نانومقیاس بودن، کارایی، ایمنی و پایداری محلول شیشه پاک کن و پاک کننده ال سی دی و ال ای دی مبتنی […]

مهرتاش هدایتی منش، مدیرعامل شرکت دانش بنیان تولیدکننده این محصول و از مخترعان شوینده غیر الکلی اظهار داشت: اداره نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت نانومقیاس بودن، کارایی، ایمنی و پایداری محلول شیشه پاک کن و پاک کننده ال سی دی و ال ای دی مبتنی بر نانوشوینده تولیدی این شرکت را تایید کرده است.

وی تصریح کرد: شرکت تحقیقاتی تولیدکننده این محصول از حدود ۱۴ سال پیش در راستای تولید محصولات وارداتی مورد نیاز صنایع از طریق مهندسی معکوس فعالیت دارد و در مراحل انجام تحقیقات بر روی یکی از پروژه ها که با فناوری نانو و مواد طبیعی کار می شد به طور تصادفی متوجه خاصیت شویندگی بالای این محصول شدیم و از آن زمان وارد فرآیند فرمولاسیون و تولید این محصول شدیم. قدرت شویندگی ترکیب نانوشوینده تولیدی کیمیا شیمی سهند که برای شست و شوی شیشه و سطوح صیقلی مختلف قابل استفاده است با بررسی زاویه تماس و کشش سطحی در آزمایشگاه دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی شریف ارزیابی و بالاتر از نمونه‌های شوینده موجود در بازار اعلام شده است.

هدایتی منش گفت: علاوه بر محلول شیشه پاک کن و پاک کننده ال سی دی و ال ای دی محصول دیگری با عنوان نانوشوینده غیرالکلی خودرو با ترکیب گیاهی ساخته و عرضه شده است.

وی گفت: با استفاده از این شوینده جدید که خاصیت آنتی باکتریال قوی آن به تایید از آزمایشگاه انستیتو پاستور ایران هم رسیده است، ضمن صرفه جویی فوق العاده در مصرف آب از مخاطرات ناشی از مصرف شوینده های موجود در بازار از جمله شوینده های چینی لاستیک خودرو که به دلیل خاصیت قلیایی بالا به شدت از استحکام لاستیک می کاهند، پیشگیری می‌شود.

هدایتی منش اظهار داشت: این ترکیب شوینده جدید که فاقد هر گونه نمونه مشابه بوده و با فرمولاسیون و شیوه های ابتکاری تولید شده گواهی ثبت اختراع و گواهی اندازه ذرات از پژوهشگاه صنعت نفت را دارد و قادر است بدون نیاز به آب بخش های مختلف خودرو از جمله بدنه، موتور، رینگ و لاستیک ها را کاملا تمیز کند.

این پژوهشگر شیمی با اشاره به قدرت پاک کنندگی بسیار بالای نانوشوینده ابداعی که توان زدودن انواع آلودگی از سطوح مختلف را دارد، اظهار داشت :برای استفاده از این شوینده کافی است مقدار کمی از محلول داخل بطری روی خودو اسپری شده و سپس با پارچه تمیز روی آن کشیده شود.بدین ترتیب نه تنها خودرو به طور کامل تمیز میشود که جلایی مشابه پولیش پیدا می کند.

هدایتی منش تصریح کرد: هر بطری نیم لیتری حاوی محلول نانوشوینده که با قیمتی بسیار ارزان عرضه می شود امکان شست و شوی خودرو به دفعات متعدد را فراهم می کند.

وی با اشاره به صادرات انبوه این محصول به کشورهای امارات و عراق و ترکیه اظهار داشت: با توجه به بحران خشکسالی و میزان آب فراوانی که برای شست و شوی هر خودرو مصرف می شود استفاده از نانوشوینده ابداعی که قادر است بدون آب به بهترین نحو خودرو را تمیز کند، قدم مهمی در صرفه جویی مصرف آب و حفاظت از محیط زیست به شمار می‌رود.