سفر هیئت بزرگ تجاری آلمانی به تهران
سفر هیئت بزرگ تجاری آلمانی به تهران

به گزارش خبرگزاری آشوشیتدپرس این هیئت در سفر سه روزه‌اش دربارهٔ بازگشت شرکت‌های آلمانی به بازار ایران گفت‌وگو خواهد کرد. براساس گزارش‌ها، وزیر اقتصاد آلمان قرار است با رئیس جمهور و وزیران نفت، صنعت و تجارت، اقتصاد و خارجه و همچنین رئیس بانک مرکزی ایران دیدار کند. این نخستین هیئت اقتصادی اروپایی است که پس […]

almanبه گزارش خبرگزاری آشوشیتدپرس این هیئت در سفر سه روزه‌اش دربارهٔ بازگشت شرکت‌های آلمانی به بازار ایران گفت‌وگو خواهد کرد.

براساس گزارش‌ها، وزیر اقتصاد آلمان قرار است با رئیس جمهور و وزیران نفت، صنعت و تجارت، اقتصاد و خارجه و همچنین رئیس بانک مرکزی ایران دیدار کند.

این نخستین هیئت اقتصادی اروپایی است که پس از توافق اتمی ایران و گروه ۱+۵ به تهران سفر می‌کند.

شماری از مدیران شرکت‌های دایملر، مرسدس بنز، فولکس واگن، زیمنس و همچنین فدراسیون صنعت و تجارت آلمان از جمله اعضای این هیئت هستند.

بر پایه گزارش سالانه گمرک ایران، آلمان در سال ۹۲ بیش از ۳۳۵ میلیون دلار واردات و حدود دو و نیم میلیارد دلار صادرات به ایران داشته‌است.

همچنین براساس آخرین گزارش ماهانه گمرک ایران، آمار واردات آلمان از ایران در سه‌ماهه اول امسال بیش از ۶۵ میلیون دلار و صادرات این کشور به ایران، طی سه‌ماهه اول امسال، بیش از ۴۴۱ میلیون دلار بوده‌است.

با این حال فدراسیون صنعت و تجارت آلمان ابراز امیدواری کرده که صادرات این کشور به ایران در سه یا چهار سال آینده به بیش از ۱۰ میلیارد یورو افزایش یابد.

ایران در اردیبهشت ماه رسماً به شرکت‌های آلمانی پیشنهاد سرمایه‌گذاری در طرح توسعه فازهای پارس جنوبی و انتقال گاز آن به اروپا را ارائه کرده بود.

در پی اعلام توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵، شرکت‌های اروپایی به ویژه آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی، اسپانیایی و بریتانیایی برنامه‌هایی برای اعزام هیئت‌های اقتصادی جهت ارزیابی وضعیت و آمادگی برای بازگشت پس از رفع تحریم‌ها اعلام کرده‌اند.

در همین حال سباستین کورتز، وزیر امور خارجه اتریش، روز شنبه خبر داد که رئیس جمهوری این کشور سپتامبر سال جاری به تهران سفر خواهد کرد.