تکرار خاطرات جام باختگان در تبریز
تکرار خاطرات جام باختگان در تبریز

برنامه هفته اول لیگ برتر فوتبال کشور اعلام شده و تیم تراکتورسازی روز جمعه ۹ مرداد میزبان تیم نفت تهران است. بدون شک بازی فصل گذشته دو تیم یکی از پر حاشیه‌ترین بازی‌های لیگ فوتبال کشور بود. در این دیدار ابتدا تیم نفت تهران با یک گل پیش افتاد تا جام را در دست‌های خود […]

trakhtorqبرنامه هفته اول لیگ برتر فوتبال کشور اعلام شده و تیم تراکتورسازی روز جمعه ۹ مرداد میزبان تیم نفت تهران است.

بدون شک بازی فصل گذشته دو تیم یکی از پر حاشیه‌ترین بازی‌های لیگ فوتبال کشور بود. در این دیدار ابتدا تیم نفت تهران با یک گل پیش افتاد تا جام را در دست‌های خود ببیند. اما در ادامه بازی تراکتورسازی سه گل به نفت زده و در آستانه قهرمانی لیگ برتر قرار گرفت. در ۱۵ دقیقه پایانی نفت تهران بازی را به تساوی کشاند تا در عین ناباوری جام اصلی در تبریز تزئینی شود و جام دیگری که به اصفهان فرستاده شده بود، به عنوان کاپ قهرمانی به تیم سپاهان اصفهان داده شود.

اما این بازی تنها به لحاظ نتیجه مورد توجه غیر نگرفت، بلکه حواشی بی شمار این دیدار کانون توجه حتی غیر ورزشی‌ها گشت. ضعف داوری و اشتباهات تاثیرگذار، اعلام تساوی بازی برگزار شده در اصفهان و جشن قهرمانی چند دقیقه‌ای تراکتورسازی این بازی را در جزو یکی از عجب‌ترین مسابقات برگزار شده فوتبال ایران قرار داد.

ابعاد حوادث بازی تراکتورسازی با نفت تهران حتی پای مسئولان رده اول سیاسی کشور را به وسط کشاند و رییس جمهور در سفر به تبریز دستور بررسی وقایع این بازی را داد. بعد از یک ماه کمیته بررسی این مسابقه با احکامی تصمیمات داور مسابقه را در نتیجه تاثیرگذار دانسته و رییس مستعفی دپارتمان داوری را هم برکنار کرد.

اما در سالی که تیم سقوط کننده لیگ برتر با حکم استیناف تغییر یافت، قهرمان مسابقات عوض نشده و جام در همان اصفهان ماندگار شد و به تبریز نیامد.

حالا ۷۵ روز بعد دو تیم تراکتورسازی تبریز و نفت تهران با هدف و اندیشه‌های متفاوت به مصاف هم می‌روند.

بازی که فراتر از سه امتیاز بازی حساسیت داشته و می‌تواند فینال زودهنگام لیگ برتر لقب گیرد.

دیگر نماینده تبریز گسترش فولاد پنجشنبه ۸ مرداد در کرج به مصاف تیم سایپا می‌رود.