منابع خبری ساعاتی قبل به نقل از سخنگوی وزارت کشور عربستان از انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در یک مرکز بازرسی در نزدیکی زندان «الحائر» در نزدیکی «ریاض»  خبر دادند. به گفته سخنگوی وزارت کشور عربستان، به هنگام اذان مغرب هنگامی که نیروهای امنیتی در مسیر «الحائر» به «ریاض» در حال گشت‌زنی بودند به یک خودروی […]

daesh

منابع خبری ساعاتی قبل به نقل از سخنگوی وزارت کشور عربستان از انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در یک مرکز بازرسی در نزدیکی زندان «الحائر» در نزدیکی «ریاض»  خبر دادند. به گفته سخنگوی وزارت کشور عربستان، به هنگام اذان مغرب هنگامی که نیروهای امنیتی در مسیر «الحائر» به «ریاض» در حال گشت‌زنی بودند به یک خودروی پارک شده در گوشه خیابان شک کرده و پس از اینکه به نزدکی این خودرو می‌رسند، عامل انتحاری درون خودرو خود را منفجر کرده و علاوه بر اینکه خود کشته می‌شود دو تن از مأموران امنیتی نیز زخمی‌ می‌شوند که سریعا به بیمارستان منتقل می‌شوند.
خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) فرد بمبگذار را «عبدالله فهد عبدالله الرشید» معرفی و تصریح کرد که او هرگز از کشور خارج نشده بود.
daesh1

خبرگزاری سعودی می‌گوید دائی فرد بمبگذار به نام راشد ابراهیم الصفیان افسر ارتش اندکی قبل به دست داعش به قتل رسیده است.
در حالیکه وزارت کشور عربستان تحقیقات درباره عوامل این حمله را دنبال می‌کند گروه تروریستی داعش در پیامی مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفت. داعش با صدور بیانیه‌ای در پایگاه‌های اینترنتی وابسته به خود با بر عهده گرفتن مسوولیت این اقدام اعلام کرد که این عملیات یک عملیات ترکیبی بوده و دایی فرد مهاجم نیز توسط داعش کشته شده است.
عربستان اعلام کرده که فرد مهاجم پس از قتل دایی خود و سرقت ماشین وی، تلاش داشته تا همسر دایی‌اش را نیز به قتل برساند که این کار برای وی مقدور نشده است.  وی سپس قصد انجام یک عملیات تروریستی علیه مواضع دولتی یا منافع کشورهای خارجی داشته که با واکنش نیروهای امنیتی موفق به انجام این عمل نشده است.
ساعتی پس از این اقدام تروریستی و انتشار پیام داعش، این گروه تروریستی در پیام جداگانه‌ای شیعیان عربستان را به حمله جدید انتحاری تهدید کرد و گفت به زودی در عربستان اعلام موجودیت خواهد کرد.
گروه تروریستی داعش در پیام خود تحت عنوان «نامه‌ای به اهل سنت در بلاد الحرمین» خطاب به عربستان تاکید کرد که به زودی در این کشور اعلام وجود می‌کند.
در این پیام که از سوی گروهی از رهبران عربستانی داعش از جمله ابوفهد الجزراوی و ابوجهاد الجزراوی صورت گرفت داعش از مردم عربستان خواسته تا با ابوبکر البغدادی، رهبر داعش بیعت کنند و به این گروه بپیوندند.
daesh2

داعش همچنین در این پیام صوتی شیعیان را به انجام عملیات‌های جددی تروریستی و هدف قرار دادن مساجد و تکیه ها تهدید کرد.
ابوفهد الجزراوی در این خصوص گفت: «برایتان بمب و مین‌های بسیاری آماده کرده ایم. ما در همه جا عامل انتحاری داریم و در هرجایی شیری از شیران ما آماده فدای جانش است و راه‌هایتان را بمب گذاری می‌کنیم و سرهایتان را از تنتان جدا می‌کنیم و تا پاکسازی شبه جزیره عرب از وجدتان ادامه می دهیم.»
 دو ماه پیش نیز، انفجاری انتجاری در دو مسجد شیعیان در شرق عربستان سعودی، ۲۵ کشته برجای گذاشت که گروه داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت.