واژگونی تراکتور ۲ قربانی گرفت
واژگونی تراکتور ۲ قربانی گرفت

حبیب حسینقلی‌زاده در تشریح این حادثه اظهار داشت: در این سانحه که امروز در ساعت ۱۱٫۱۵ امروز در سه راهی اهر روستای اسکندر رخ داد، دو تن از روستاییان در دم جان دادند و یک روستایی دیگر مصدوم شد. مدیر روابط عمومی مرکز فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی افزود: دو سرنشین این تراکتور به دلیل واژگونی همچنین سنگینی این دستگاه نتوانستند جان […]

trakhtorrحبیب حسینقلی‌زاده در تشریح این حادثه اظهار داشت: در این سانحه که امروز در ساعت ۱۱٫۱۵ امروز در سه راهی اهر روستای اسکندر رخ داد، دو تن از روستاییان در دم جان دادند و یک روستایی دیگر مصدوم شد.

مدیر روابط عمومی مرکز فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی افزود: دو سرنشین این تراکتور به دلیل واژگونی همچنین سنگینی این دستگاه نتوانستند جان سالم از این حادثه به در برند.

حسینقلی‌زاده تصریح کرد: متاسفانه بی‌احتیاطی در استفاده از این دستگاه که این روزها با آمدن فصل کاری کشاورزان فزونی گرفته، منجر به بروز چند سانحه دیگر شده که فوتی نیز داشته است.

کارشناس مرکز فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: در اکثر این حوادث، علت حادثه واژگونی تراکتور بوده که روباز و سنگین بودن منجر به فوت شده است.‌

به گفته وی وجود روستاهای حاشیه جاده، وجود اراضی کشاورزی در حاشیه راه‌های اصلی و فرعی، تردد انواع ادوات کشاورزی در حاشیه راه‌های به صورت خلاف جهت، مجهز نبودن به علائم هشدار دهنده مانند مثلت خطر شب رنگ و حرکت با چراغ خاموش و … از جمله عواملی است که در وقوع تصادف تراکتور تاثیر بسزایی دارد.

سخنگوی مرکز فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی با اشاره به سنگینی این وسیله و نیز بالا بودن احتمال واژگونی خودرو گفت: در هنگام توقف روی سطوح لغزنده مانند یخ، برف، زمین نرم و یا کود دامی، ترمز را چندین بار بالا و پایین کنند، تا تراکتور متوقف شود.

حسینقلی‌زاده واژگون شدن تراکتور، سقوط از تراکتور، له شدن زیر تراکتور، زیر گرفتن، تصادف با وسایل موتوری دیگر و گیر افتادن در محور توان‌دهی را از جمله حوادثی برشمرد که یک راننده تراکتور با آنها مواجه است و گفت: براساس ارزیابی‌های صورت گرفته از صحنه‌های تصادف تراکتور، حدود سه چهارم آسیب‌های واژگونی تراکتور، ناشی از واژگون شدن به پهلو است.