۱- طبق توافق جاری ایران الزامی به روشن کردن ابعاد پیشین برنامه هسته‌ای خود که شائبه نظامی بودن ماهیت آن وجود داشت ندارد. در نتیجه آن چه در این توافق از آن با افتخار به عنوان پایبندی ایران به پروتکل الحاقی یاد می‌شود حل مسائل جاری است و به اقدامات ایران در گذشته ارتباطی ندارد. […]

۱- طبق توافق جاری ایران الزامی به روشن کردن ابعاد پیشین برنامه هسته‌ای خود که شائبه نظامی بودن ماهیت آن وجود داشت ندارد. در نتیجه آن چه در این توافق از آن با افتخار به عنوان پایبندی ایران به پروتکل الحاقی یاد می‌شود حل مسائل جاری است و به اقدامات ایران در گذشته ارتباطی ندارد.

۲- آیا طبق توافق جاری دولت ایران باید تمام فعالیت‌های غنی‌سازی اورانیوم از جمله هزاران سانتریفیوژی که در تاسیسات غنی‌سازی نطنز می‌چرخند را باید متوقف کند؟ خیر. توافق به طور خاص تاسیسات غنی‌سازی ایران را برسمیت شناخته است.

۳- آیا دولت ایران ملزم به توقف فعالیت راکتور آب سنگین اراک و یا تاسیسات تولید پلوتونیوم خواهد بود؟ خیر. ایران مجبور به توقف کار این تاسیسات نخواهد بود.

۴- آیا ایران ملزم به بستن تاسیسات غنی‌سازی اورانیوم فردو خواهد بود؟ خیر.

۵- آیا ایران طبق توافق باید برنامه توسعه موشکی خود را متوقف کند؟ خیر.

۶- آیا ایران طبق مفاد توافق باید فعالیت‌های تحقیقات و توسعه خود برای سریع‌تر کردن سانتریفیوژهایش را متوقف کند؟ خیر.

۷- آیا ایران ملزم خواهد بود که بازرسی در هر زمان از هر مکان را درباره تاسیسات خود که احتمالا ماهیت نظامی دارند بپذیرد ؟ خیر. در توافق اشاره شده که این مسائل را می‌توان با گفت و گو و مشاوره حل کرد.

۸- آیا تمهیداتی برای واکنش به تخلفات مختلف ایران از مفاد توافق بیان شده است؟ خیر.

۹- آیا از این موضوع چیزی به میان آمده که ایران باید کمک‌رسانی به گروه‌هایی در منطقه از جمله حزب الله لبنان را متوقف کند ؟ خیر.

۱۰- آیا در این توافق گفته شده که ایرانیان نباید شعار مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل سر دهند؟ خیر.

۱۱- آیا در توافق اخیر درباره اهرم تحریم علیه ایران و حفظ آن برای بازگرداندن آن کشور پای میز مذاکرات سخنی به میان آمده است؟ خیر.

۱۲- آیا در توافق تمهیداتی برای جلوگیری از تقویت بنیه نظامی ایران پس از آزاد شدن پول‌های بلوکه شده و رفع تحریم‌ها اندیشیده شده است؟ خیر.

۱۳- آیا با تواق اخیر از بعد ایدئولوزیک دولت ایران کاسته خواهد شد؟ خیر.