جنگلهای استان ایلام برای چندمین بار طی سال جاری در سایه بی توجهی ها در حال سوختن است، عصر دیروز بود که آتش در جنگلهای سیروان آغاز شد و هم اکنون این آتش سوزی مهار نشده است. قتلی که منجر به آتش جنگلهای ایلام شد در این آتش سوزی که عمدی صورت گرفته، پلیس استان […]

جنگلهای استان ایلام برای چندمین بار طی سال جاری در سایه بی توجهی ها در حال سوختن است، عصر دیروز بود که آتش در جنگلهای سیروان آغاز شد و هم اکنون این آتش سوزی مهار نشده است.

قتلی که منجر به آتش جنگلهای ایلام شد

در این آتش سوزی که عمدی صورت گرفته، پلیس استان ایلام اعلام کرد: دو نفر در شهرستان سیروان به یک مزرعه در این شهرستان مراجعه و باعث درگیری می شوند، در این درگیری یک نفر با ضرب گلوله کشته و پس از این اقدام مزرعه را به آتش می‌کشند.

بر اثر وقوع آتش‌سوزی در مزرعه، بخشی از جنگل‌‌های سیروان نیز دچار حریق شده و این حریق همچنان ادامه دارد؛ این داستان آتش سوزی عمدی در استان ایلام است.

بالگردی که برای استان اعزام نشد

به رغم خاموش نشدن آتش در «دره‌شاه قلندر» واقع سیروان در استان ایلام و درخواست سازمان مدیریت بحران استانداری ایلام برای اعزام یک بالگرد، هنوز این بالگرد وارد استان ایلام نشده است.

احمد کرمی مدیر بحران استانداری ایلام اعلام کرد: از عصر دیروز از همه  مردم، دستگاه‌های اجرایی به خصوص ستاد بحران استان، هلال‌احمر، نیروی انتظامی و خواستیم با تمام توان پای‌کار باشند.

وی عنوان کرد: دیروز درخواست بالگرد داشتیم که به دلیل بعد مسافت و نزدیک بودن به شب این بالگرد وارد استان نشده و قرار است امروز وارد استان شود.

کرمی تصریح کرد: این حریق که به علت بی احتیاطی عامل انسانی در این مناطق روی داده همچنان به دلیل وزش باد مهار نشده است.

مدیرکل بحران استان ایلام با اشاره به عدم مهار آتش سوزی منطقه حفاظت شده قلارنگ و دره شاه قلندر در شهرستان سیروان، گفت: از نیروهای مردمی برای اطفای حریق درخواست کمک و حضور در منطقه داریم.

با گذشت بیش از ۱۶ ساعت از وقوع این حریق و تلاش نیروهای امدادی، مردمی و نظامی آتش سوزی در این مناطق مهار نشده و همچنان رو به گسترش است.