در روزهای اخیر آمار ناراحت‌کننده‌ای از شهرستان‌های ساحلی به گوش می‌رسد. مسافرانی که با هزار آرزو و برنامه‌ریزی به استان‌های ساحلی می‌آیند و به خاطر کوچک‌ترین غفلت در دریا، آرزوهای خود را به باد می‌دهند. شب گذشته در سواحل شهرستان عباس‌آباد، سه نفر طعمه دریا شدند که پیکر آنها بلافاصله به درمانگاه شهرستان، انتقال یافت […]

در روزهای اخیر آمار ناراحت‌کننده‌ای از شهرستان‌های ساحلی به گوش می‌رسد.

مسافرانی که با هزار آرزو و برنامه‌ریزی به استان‌های ساحلی می‌آیند و به خاطر کوچک‌ترین غفلت در دریا، آرزوهای خود را به باد می‌دهند.

شب گذشته در سواحل شهرستان عباس‌آباد، سه نفر طعمه دریا شدند که پیکر آنها بلافاصله به درمانگاه شهرستان، انتقال یافت که جان خود را از دست داده بودند.

با توجه به اینکه بارها اعلام شده است که در مناطق که شناکردن مجاز است، در صورت مساعد بودن آب و هوا و وضعیت دریا، شنا کنید ولی آمارهای این روزهای غرق‌شدگان، نشان از بی‌توجهی عمومی دارد که در فاصله‌های زمانی کوتاه خبر غرق شدن یک یا چند تن دیگر در سواحل اعلام و دل همه را به درد می‌آورد.

این سه نفر که یک زن و شوهر ۲۸ و ۳۰ ساله لرستانی و دیگری یک مرد ۳۲ساله کرجی بوده که در دو ساحل مختلف در شهرستان عباس‌آباد، طعمه دریا شدند که هر سه این افراد مسافر بودند.

با توجه به آمارهای غرق شدگان که می‌شنویم، به این نکته هم باید اهمیت دهیم که تعداد زیادی از شناگران در حال غرق توسط ناجیان غریق و یا افراد بومی منطقه نجات می‌یابند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان رامسر با اشاره به غرق شدن مسافر ۱۴ ساله ساوه‌ای در چند روز قبل در ساحل این شهرستان، گفت: جستجوها برای یافتن پیکر این دختر نوجوان به نام مهدیه علی‌نژاد همچنان ادامه دارد.

علیرضا شیروانی افزود: در این عملیات جستجو قایق‌های طرح دریا در پلاژ ساحل طلایی که فرد مورد نظر در این منطقه در دریا مفقود شده است با تیم غواص و تیم نجات غریق شهرستان، همکاری می‌کنند.

شیروانی اظهار کرد: تمام تلاش خود را به‌کار گرفته‌ایم که خانواده علی‌نژاد را که بار غم سنگینی را این روزها بر دوش خود احساس می‌کنند را کمی با پیدا شدن پیکر از دست رفته‌شان التیام بخشیم.

رئیس هلال احمر رامسر با اشاره به اینکه تمام افرادی که برای شنا به دریا می‌روند باید تمام مسائل ایمنی را برای حفظ جان خود رعایت کنند، افزود: بیشتر این اتفاقات به علت رعایت نکردن اصول ایمنی، مانند نداشتن لباس ویژه و مناسب برای فرو نرفتن در آب، شنا در خارج از وقت مجاز، شنا در محدوده شنا ممنوع و غیره رعایت کنند.

هواشناسی مازندران وضعیت جوی دریای نیلگون خزر در تعطیلات پیش‌رو، مواج اعلام شده است که مسافران و علاقه‌مندان به شنا، باید با احتیاط بیشتری دل به دریا بزنند.