خبرگزاری «آسوشیتدپرس» در خبری از مشاجره علنی «فیلیپ هاموند» وزیر امور خارجه انگلیس و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل مقابل خبرنگاران درباره اختلافاتشان پیرامون توافق اخیر ۱+۵ با ایران خبر داد. بر این اساس، نتانیاهو و هاموند امروز پنج شنبه و پیش از برگزاری نشست خصوصی اشان در گفت و گو با خبرنگاران از متن […]

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» در خبری از مشاجره علنی «فیلیپ هاموند» وزیر امور خارجه انگلیس و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل مقابل خبرنگاران درباره اختلافاتشان پیرامون توافق اخیر ۱+۵ با ایران خبر داد.
بر این اساس، نتانیاهو و هاموند امروز پنج شنبه و پیش از برگزاری نشست خصوصی اشان در گفت و گو با خبرنگاران از متن از پیش تعیین شده اشان برای بحث پیرامون توافق با ایران منحرف شدند؛ نتانیاهو که از منتقدان سرسخت توافق با ایران است خطاب به خبرنگاران گفت که ناکامی توافق اخیر برای بررسی درخواست های ایران مبنی بر نابودی اسرائیل گیج کننده است.
هاموند در جواب متقابل به نخست وزیر اسرائیل گفت که توافق اخیر صرفا محدود به فعالیت های هسته ای ایران است.
بر اساس این خبر، نتانیاهو در ادامه مخالفت خود با موضع هاموند در قبال توافق با ایران به انتقاد از لغو تدریجی تحریم‌های ضد ایرانی در توافق پرداخت و مدعی شد که چنین اقدامی به ایران اجازه می دهد تا به تروریسم دامن بزند.
وزیر خارجه انگلیس در واکنش به چنین اظهاراتی از سوی نتانیاهو گفت که ادامه گفت و گوی آنها در طول نشست خصوصی اشان پیگیری خواهد شد.
نتانیاهو در کنفرانس خبری مشترک خود با هاموند گفت که آیا منطقی است که تحریم ها علیه ایران پیش از تغییر سیاست های این کشور در برابر اسرائیل لغو شود؟
آسوشیتدپرس نوشت که چنین اختلاف علنی میان انگلیس و اسرائیل بر سر ایران بعد از آن صورت گرفته است که هاموند در پارلمان انگلیس اعلام کرد که اسرائیل به دنبال این است که با ایران در یک بن بست دائمی به سر ببرد.