صفر تا صد بازیکنان تراکتور؛ ارزش مالی کل باشگاه تراکتورسازی چقدر است؟
صفر تا صد بازیکنان تراکتور؛ ارزش مالی کل باشگاه تراکتورسازی چقدر است؟

در فصل نقل و انتقالات اخیر تیم تراکتورسازی تبریز بازیکنان ارزشمندی را به ترکیب خود اضافه کرده است که باعث شده دیگر تیم های لیگ برتری در برابر سرخپوشان – حداقل روی کاغذ – حرفی برای گفتن نداشته باشند. ستاره هایی چون بختیار رحمانی، سروش رفیعی و یکی دو بازیکن خارجی دیگر که از ارزش […]

در فصل نقل و انتقالات اخیر تیم تراکتورسازی تبریز بازیکنان ارزشمندی را به ترکیب خود اضافه کرده است که باعث شده دیگر تیم های لیگ برتری در برابر سرخپوشان – حداقل روی کاغذ – حرفی برای گفتن نداشته باشند. ستاره هایی چون بختیار رحمانی، سروش رفیعی و یکی دو بازیکن خارجی دیگر که از ارزش مالی بسیار خوبی برخوردار هستند، در حال حاضر تراکتورسازی را به گرانترین تیم حال حاضر فوتبال ایران از نظر بازیکنان موجود در ترکیب تیم تبدیل کرده است.
در ادامه نگاهی داریم به ارزش مالی تک تک بازیکنان حال حاضر تراکتورسازی و در آخر نیز رقم تقریبی بدست آمده را با برخی تیم های دیگر حاضر در فوتبال ایران مقایسه خواهیم کرد. همچنین قیمت های برگردانده شده از پوند به پول ملی، طبق آخرین تغییرات قیمت ارز در بازار امروز ( پنجشنبه ) محاسبه شده است!
[ دروازبانان ]
– محمدرضا اخباری: دروازبان ۲۲ ساله و خوش قد و قامت تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز که انگیزه زیادی برای کسب شهرت و آوازه دربر دارد، در حال حاضر به عنوان بازیکن سرباز در ترکیب تیم حضور یافته است. قیمت تقریبی او در حال حاضر چیزی در حدود ۷۰ هزار پوند معادل ۳۵۷ میلیون تومان می باشد.
– مهرداد طهماسبی: دروازبان ۲۰ ساله سابق تیم صبای قم که پس از کش و قوس های فراوان در تیم پرسپولیس، در نهایت راهی تراکتورسازی شد. وی که رقابت سختی با اخبار خواهد داشت، در حال حاضر ارزش تقریبی ۱۰۵ هزار پوند معادل ۵۳۵٫۵ میلیون تومان دارد.
–  به عنوان دروازبان سوم تیم، محمد علی رمضانیان را در نظر می گیریم. این دروازبان ۲۲ ساله نیز ارزشی در حدود ۵۳ هزار پوند، معادل ۲۷۰ میلیون تومان دارد.
به این ترتیب جمع ارزش مالی سه دروازبان اول تیم تراکتورسازی تبریز مبلغ ۱ میلیارد و ۱۶۲ میلیون تومان خواهد شد. این در حالی است که ارزش سه دروازبان اول تیم سپاهان حدود ۲ میلیارد ۴۰۰ میلیون تومان، دروازبانان تیم استقلال تا امروز، حدود ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، دروازبانان پرسپولیس، ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، دروازبانان فولاد، ۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان و دروازبانان تیم نفت تهران نزدیک به ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان ارزش گذاری شده اند.
به این ترتیب در بین تیم های مدعی، تراکتورسازی در حال حاضر ارزان ترین دروازه را در اختیار دارد. نفت تهران نیز بار ارزش ترین دروازبانان لیگ را در ترکیب خود دارد. لازم به ذکر است که مهدی رحمتی و بیرانوند، با ارزش معادل ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان گران ترین دروازبانان لیگ هستند.

 

۱۱

[ خط دفاعی ]
·    کاردوسو: بررسی بازیکنان حط دفاعی تیم را، با دفاع تازه وارد، کاردوسو آغاز می کنیم. ارزش این بازیکن ۳۰ ساله برزیلی چیزی در حدود ۲۱۰ هزار پوند، حدودا معادل ۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان می باشد. با این حال فاصله زیادی با ارزش این بازیکن، با مدافعان گرانقیمت ایرانی، همچون جلال حسینی و حنیف عمران زاده و خسرو حیدری که به آن ها اشاره خواهیم کرد وجود دارد.
·    میرهانی هاشمی: ارزش این بازیکن ۳۲ ساله تیم تراکتورسازی، ۱۰۵ هزار پوند می باشد. چیزی در حدود ۵۴۰ میلیون تومان.
·    خالد شفیعی: یکی از مدافعان خوب و تقریبا مطمئن تراکتورسازی می باشد که با ۲۷ سال سن، می تواند چند سال دیگر در اوج باقی بماند. ارزش این بازیکن حدود ۲۱۰ هزار پوند و معادل ۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان است.
·    محمد ایرانپوریان: بازیکن خوش اخلاق و وفادار ۲۹ ساله تراکتورسازان نیز ارزشی میلیاردی دارد. قیمت او در بازار های بین المللی چیزی در حدود ۲۹۰ هزار پوند معادل حدودی ۱٫۵ میلیارد تومان خواهد بود.
·    شجاع خلیل زاده: مدافع ۲۶ ساله و با ارزش تراکتورسازی قیمتی حدود ۴۹۰ هزار پوند، معادل ۲٫۵ میلیارد تومان دارد.
·    سعید آقایی: مدافع کناری ۲۰ ساله تیم تراکتورسازی، ارزشی معادل ۱۱۰ هزار پوند معادل ۵۶۰ میلیون تومان دارد.
·    علی حمودی: بازیکن ۲۹ ساله و سرباز تراکتورسازی ارزش ۲۴۵ هزار پوندی معادل، ۱ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان دارد.
با وجود جدایی مهدی قریشی و حبیب گردانی، به نظر می رسد یک مدافع خارجی دیگر با ارزش حدود ۱ میلیارد تومان به ترکیب تیم اضافه شود، به این ترتیب ارزش مالی بازیکنان اصلی خط دفاعی تیم تراکتورسازی در کل حدود ۹ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان می باشد.
به این ترتیب خط دفاعی تراکتورسازان نیز آنچنان کهکشانی نبوده و در بین مدعیان لیگ ارزش مالی به نسبت کمتری دارد. ارزش تقریبی مدافعان حال حاضر تیم سپاهان در حدود ۱۰ میلیارد تومان، مدافعان تیم استقلال در حدود ۱۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، ارزش مدافعان پرسپولیس در حدود ۷ میلیارد تومان، مدافعان فولاد خوزستان در حدود ۱۲ میلیارد تومان و در نهایت ارزش ۸ مدافع برتر تیم نفت تهران ۱۳ میلیارد و ۲۶۰ میلیون تومان می باشد.
به این ترتیب بار دیگر دوم تیم نفت تهران و استقلال تهران گران ترین خط دفاعی را نیز همچون خط دروازه در اختیار دارند. جلال حسینی با ارزشی در حدود ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار پوند معادل ۶ میلیارد تومان، ارزشمند ترین مدافع لیگ برتر است. البته به نظر نمی رسد تیم نفت تهران برای به خدمت گرفتن این بازیکن متقبل همچنین هزینه ای شده باشد، اما با توجه به تجربه جام جهانی و دیگر پارامتر ها، ارزش جلال حسینی در همین حوالی می باشد. این بازیکن با این قیمت، در حال حاضر گران ترین بازیکنی لیگ برتر ایران می باشد.

۱۲

[ خط هافبک ]
·         بختیار رحمانی: خط هافبک تراکتورسازی امسال بدون شک قدرتمند ترین خط هافبک ایران است. بختیار رحمانی یکی از بهترین و آینده دار ترین هافبک های ایران می باشد. در حال حاضر ارزش این بازیکن ۲۳ ساله در حدود ۷۰۰ هزار پوند، معادل ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان می باشد.
·         سروش رفیعی: یکی دیگر از بازیکنان سرباز و ارزشمند تراکتورسازی که با ۲۵ سال سن هنوز آینده خوبی در اختیار دارد. او ارزشی ۴۹۰ هزار پوندی، معادل ۲٫۵ میلیارد تومان دارد.
·         سینا عشوری: هافبک ۲۶ ساله تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز در حال حاضر از ارزش مالی حدودا ۲۹۰ هزار پوندی، معادل تقریبی ۱٫۵ میلیارد تومان برخوردار است.
·         فرید کریمی: این بازیکن ۲۶ ساله که در بازی پایانی فصل گذشته یک گل فوق العاده زیبا نیز برای هواداران تراکتور به ثمر رساند، در حال حاضر ارزشی در حدود ۲۱۰ هزار پوند، معادل حدودی یک میلیارد تومان را داراست.
·         سامان نریمان جهان: هافبک تکنیکی، سریع و محبوب تراکتورسازی با گل هایی که به استقلال و پرسپولیس زده است، خود را در دل هواداران جا کرده است و این محبوبیت برای او از همه چیز ارزشمند تر است. با این وجود ارزش مالی بازیکن ۲۴ ساله تیم تراکتورسازی، حدود ۲۸۰ هزار پوند، معادل حدودی ۱٫۵ میلیارد تومان می باشد.
·         شاهین ثاقبی: بازیکن جوان و ۲۱ ساله تراکتورسازان که مطمئنا آینده خوبی در انتظار دارد، در حال حاضر ارزش مالی حدودی ۲۴۰ هزار پوند، معادل ۱ میلیارد و ۲۲۰ میلیون تومان دارد.
·         احمد عبدالله زاده: یک سرباز جوان دیگر با ۲۲ سال سن در ترکیب تراکتورسازی. ارزش این بازیکن نیز ۱۴۰ هزار پوند، معادل ۷۱۴ میلیون تومان می باشد.
با توجه به اینکه تراکتورسازان در نظر دارند یک هافبک خارجی دیگر نیز به ترکیب خود اضافه کنند، احتمالا باید ارزش مالی ۱٫۵ میلیاردی دیگر نیز به این جمع اضافه کنیم. به این ترتیب ارزش کل هشت بازیکن اصلی خط هافبک تراکتورسازی معادل ۱۳ میلیارد و ۵۳۴ میلیون تومان می باشد.
این در حالی است که خط هافبک تیم سپاهان با حضور بازیکنانی چون نویدکیا، خلعتبری و حاج صفی، ارزش مالی نزدیک به ۱۳ میلیارد را دارا است. خط میانی استقلال ارزشی نزدیک به ۹ میلیارد، پرسپولیس در حدود ۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، هافبک های فولاد خوزستان کمتر از ۱۱ میلیارد و در نهایت تیم نفت تهران نیز هافبک هایی با ارزش کمی بیشتر از ۱۳ میلیارد اما کمتر از تراکتورسازی دارد. به این ترتیب خط هافبک تراکتورسازی با کمی اختلاف نسبت به تیم های نفت و سپاهان، با ارزش ترین خط هافبک کشور را در اختیار دارد.

 

۱۳

[ خط هافبک ]
·    بختیار رحمانی: خط هافبک تراکتورسازی امسال بدون شک قدرتمند ترین خط هافبک ایران است. بختیار رحمانی یکی از بهترین و آینده دار ترین هافبک های ایران می باشد. در حال حاضر ارزش این بازیکن ۲۳ ساله در حدود ۷۰۰ هزار پوند، معادل ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان می باشد.
·    سروش رفیعی: یکی دیگر از بازیکنان سرباز و ارزشمند تراکتورسازی که با ۲۵ سال سن هنوز آینده خوبی در اختیار دارد. او ارزشی ۴۹۰ هزار پوندی، معادل ۲٫۵ میلیارد تومان دارد.
·    سینا عشوری: هافبک ۲۶ ساله تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز در حال حاضر از ارزش مالی حدودا ۲۹۰ هزار پوندی، معادل تقریبی ۱٫۵ میلیارد تومان برخوردار است.
·    فرید کریمی: این بازیکن ۲۶ ساله که در بازی پایانی فصل گذشته یک گل فوق العاده زیبا نیز برای هواداران تراکتور به ثمر رساند، در حال حاضر ارزشی در حدود ۲۱۰ هزار پوند، معادل حدودی یک میلیارد تومان را داراست.
·    سامان نریمان جهان: هافبک تکنیکی، سریع و محبوب تراکتورسازی با گل هایی که به استقلال و پرسپولیس زده است، خود را در دل هواداران جا کرده است و این محبوبیت برای او از همه چیز ارزشمند تر است. با این وجود ارزش مالی بازیکن ۲۴ ساله تیم تراکتورسازی، حدود ۲۸۰ هزار پوند، معادل حدودی ۱٫۵ میلیارد تومان می باشد.
·    شاهین ثاقبی: بازیکن جوان و ۲۱ ساله تراکتورسازان که مطمئنا آینده خوبی در انتظار دارد، در حال حاضر ارزش مالی حدودی ۲۴۰ هزار پوند، معادل ۱ میلیارد و ۲۲۰ میلیون تومان دارد.
·    احمد عبدالله زاده: یک سرباز جوان دیگر با ۲۲ سال سن در ترکیب تراکتورسازی. ارزش این بازیکن نیز ۱۴۰ هزار پوند، معادل ۷۱۴ میلیون تومان می باشد.
با توجه به اینکه تراکتورسازان در نظر دارند یک هافبک خارجی دیگر نیز به ترکیب خود اضافه کنند، احتمالا باید ارزش مالی ۱٫۵ میلیاردی دیگر نیز به این جمع اضافه کنیم. به این ترتیب ارزش کل هشت بازیکن اصلی خط هافبک تراکتورسازی معادل ۱۳ میلیارد و ۵۳۴ میلیون تومان می باشد.
این در حالی است که خط هافبک تیم سپاهان با حضور بازیکنانی چون نویدکیا، خلعتبری و حاج صفی، ارزش مالی نزدیک به ۱۳ میلیارد را دارا است. خط میانی استقلال ارزشی نزدیک به ۹ میلیارد، پرسپولیس در حدود ۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، هافبک های فولاد خوزستان کمتر از ۱۱ میلیارد و در نهایت تیم نفت تهران نیز هافبک هایی با ارزش کمی بیشتر از ۱۳ میلیارد اما کمتر از تراکتورسازی دارد. به این ترتیب خط هافبک تراکتورسازی با کمی اختلاف نسبت به تیم های نفت و سپاهان، با ارزش ترین خط هافبک کشور را در اختیار دارد.

۱۴