شهرداری تبریز چه کسانی را به میز محاکمه می‌کشاند
شهرداری تبریز چه کسانی را به میز محاکمه می‌کشاند

صادق نجفی در جلسه مشترک با مدیران امور مالی مناطق مختلف شهرداری تبریز و مدیر شعب بانک شهر در تبریز با اشاره به اینکه میزان درآمد نقدی شهرداری تبریز در سال ۹۴ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۰ درصد کاهش یافته است، اظهار داشت: با همکاری و مشارکت بانک شهر، شهرداری تبریز در […]

۱۳۹۴۰۱۲۱۰۰۰۲۲۹_PhotoAصادق نجفی در جلسه مشترک با مدیران امور مالی مناطق مختلف شهرداری تبریز و مدیر شعب بانک شهر در تبریز با اشاره به اینکه میزان درآمد نقدی شهرداری تبریز در سال ۹۴ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۰ درصد کاهش یافته است، اظهار داشت: با همکاری و مشارکت بانک شهر، شهرداری تبریز در نظر دارد با اتخاذ یک سری تدابیر ویژه میزان نقدینگی و آمار پروانه‌های ساختمانی در شهر را افزایش دهد.

وی با اعلام اینکه برای افزایش نقدینگی در شهرداری تبریز راهکارهای اساسی پیش‌بینی شده است بر اجرای راهکارهای تعریف شده برای رونق دادن به وضعیت نقدینگی و صدور پروانه‌های ساختمانی در شهر تاکید کرد.
شهردار تبریز در خصوص راهکارهای افزایش درآمد و نقدینگی در شهرداری تبریز افزود: شهرداری تبریز به جای اینکه پول و یا چک از بابت پروانه ساختمانی از مودیان اخذ کند، بعد از انجام محاسبات لازم و مشخص شدن ارقام، طی نامه‌ای مراجعه‌کننده را به بانک شهر در جهت اخذ تسهیلات و استفاده از مزایایی ۲۰ ـ ۲۵ درصدی پرداخت نقدی معرفی می‌کند.
وی با اشاره به اینکه با توافق‌نامه‌ای که با بانک شهر منعقد می‌شود بانک شهر با ارائه تسهیلات و تخفیف ۲۰- ۲۵ درصدی پرداخت نقدی و وام با کارمزد ۱۵ درصد باعث منتفع شدن شهروندان و افزایش نقدینگی شهرداری تبریز می‌شود گفت: این اتفاق در شهرهایی مانند تهران و مشهد و شیراز صورت گرفته و باعث رونق ساخت و ساز و افزایش نقدینگی شهرداری‌های این شهرها شده است.

حجم بالای چک‌های برگشتی شهروندان از کنار پروانه‌های ساختمانی

شهردار تبریز با اشاره به حجم بالای چک‌های برگشتی شهروندان از قبل و محل پروانه‌های ساختمانی و وجود رقمی بیش از ۸۶ میلیارد تومان چک بلامحل در شهرداری تبریز گفت: همکاری بانک شهر در خصوص پرداخت مبلغ چک‌های مورد اشاره می‌تواند مبالغ متنابهی از مطالبات شهرداری تبریز را نیز به صورت نقدینگی در اختیار مجموعه مدیریت شهری تبریز قرار دهد.
شهردار تبریز در ادامه با تاکید بر اینکه رضایتمندی شهروندان از فعالیت‌های عمرانی و تنظیفی شهرداری تبریز بالاست گفت: باید با فعالیت و کار اصولی میزان رضایت شهروندان از حوزه‌های درآمد و شهرسازی شهرداری را افزایش دهیم
نجفی با اشاره به اینکه سیستم‌های نظارتی در شهرداری تبریز با هرگونه تخلفی به شدت برخورد می‌کنند، گفت: اگر تخلفی وجود ندارد علیه دروغ گویانی که ادعا می‌کنند تخلف در شهرداری وجود دارد و سندی ارائه نمی‌کنند شکایت کنید تا در دادگاه از تضییع حق مجموعه تلاشگر شهرداری جلوگیری کنیم.
شهردار تبریز با تاکید بر اینکه تضییع حق‌الناس و تخلف اثر خود را در زندگی نشان می‌دهد، گفت: در صورت بروز تخلف از سوی مدیران و یا کارکنان مجموعه شهرداری اصلا گذشت نخواهیم داشت.
شهردار تبریز با تاکید بر اینکه باید به کار کارشناسی ارزش و بها بدهیم افزود: در همه جای دنیا کارها و برنامه‌های کارشناسی شده، قانونمند و مطالعه شده موفق هستند و وقتی به دین هم مراجعه می‌کنیم می‌بینیم که قانونمندی انسان را هم از لحاظ معنوی و هم مادی نجات می‌دهد.
نجفی بر ضرورت تعریف درآمدهای پایدار و پایدارسازی درآمدهای شهرداری تبریز گفت: باید به سمت پایدارسازی درآمدهای شهرداری و تعریف منابع درآمدی پایدار برای شهر حرکت کنیم.