بابایی در وین: ملت ایران هیچ گاه محبت اتریش را فراموش نمی کند
بابایی در وین: ملت ایران هیچ گاه محبت اتریش را فراموش نمی کند

فریدون بابایی عضو شورای شهر تبریز در دیدار با مدیران شهرداری وین از دولت و مردم اتریش به ویژه شهروندان وین به خاطر میزبانی مذاکرات هسته ای قدردانی نمود و ابراز داشت ملت ایران هیچ گاه محبت اتریش را فراموش نخواهد کرد. عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز که به همراه شهردار منطقه یک تبریز جهت […]

۵۶۴۶۴۶۵۴ (۱)فریدون بابایی عضو شورای شهر تبریز در دیدار با مدیران شهرداری وین از دولت و مردم اتریش به ویژه شهروندان وین به خاطر میزبانی مذاکرات هسته ای قدردانی نمود و ابراز داشت ملت ایران هیچ گاه محبت اتریش را فراموش نخواهد کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز که به همراه شهردار منطقه یک تبریز جهت ارایه مقاله در کنفرانس بین المللی GIS و بررسی تجارب مدیریت شهری به چند کشور اروپایی سفر کرده است، طبق هماهنگی با سفارت ایران در اتریش با مدیران شهرداری وین ملاقات و طی سه جلسه کاری از ساعت ۱۰ صبح به بررسی راهکارهای همکاری فی مابین وین و تبریز پرداختند.

در جلسه اول پیشنهاد برگزاری کارگاه های آموزشی در خصوص مدیریت شهری وین بخصوص حمل و نقل عمومی و شهرسازی و خدمات شهری توسط کارشناسان و مدیران شهری وین برای مدیران و کارشناسان شهری تبریز بود که مورد استقبال طرفین قرار گرفت و مقرر گردید جلسه بعدی برای عملیاتی کردن موارد مطروحه پس از انتخابات شهرداری ها، در وین یا تبریز برگزار گردد.

۵۶۴۶۴۶۵۴

جلسه دوم آشنایی با حوزه شهرسازی و طرح های توسعه شهری با مدیر حوزه شهرسازی شهرداری وین بود.

جلسه سوم در خصوص کاربرد GIS در نظام مدیریت شهری وین برگزار گردید.

در ابتدای این جلسه خانم کریستین مارگارت معاون اجرایی شهرداری وین گفت: قبل از آن که بدانم تبریز کجاست فرش تبریز زیر پایم بود.

در این جلسه که مدیر بین الملل شهرداری وین نیز حضور داشت خانم مارگارت ابراز داشت: درهای شهرداری وین جهت هر نوع همکاری و ارایه تجارب به روی هر شهری باز است و آماده هر گونه همکاری بویژه با مدیریت شهری تبریز هستیم.

معاون اجرایی شهرداری وین مدیریت یکپارچه شهری و عدم وابستگی درآمد شهرداری وین به ساخت و ساز ها را برترین ویژگی شهرداری وین دانست.

بابایی اقدم نیز ضمن معرفی تبریز و وضعیت مدیریت شهری این کلانشهر و ویژگیهای مشترک فیمابین به برخی خصوصیات کشور اتریش و شهر وین از جمله دارا بودن امپراطوری در طول تاریخ، میراث فرهنگی جهانی، زیرساختهای بسیار کارآمد، واقع شدن در قلب اروپا،  با اهدای چند هدیه از شهر تبریز و کتاب تبریز فیروزه جهان اسلام، به معرفی بیشتر این کلانشهر پرداخته و در انتهای جلسه دعوتنامه رسمی شهردار تبریز را به شهردار وین جهت مراجعه به این کلانشهر تقدیم کرد.

گفتنی است با توجه به روابط علمی موجود بین دانشگاه تبریز و دانشگاه سالزبورگ اتریش، ارتباطات مناسبی با شهرداری وین برقرار شده که امید است این ارتباطات در راستای معرفی و تعاملات بیشتر کشور ایران و کلانشهر تبریز مفید واقع شود.