احداث ۷ نیروگاه برق با مشارکت بلژیک در آذربایجان‌شرقی
احداث ۷ نیروگاه برق با مشارکت بلژیک در آذربایجان‌شرقی

سیدرضا حسینی ظهر امروز در دیدار مدیران مالیاتی استان و  شهرستان‌های استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به رسیدن هفته مالیاتی اظهار داشت: در سال گذشته ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان درآمد حاصل شده که حدود یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان آن مربوط به درآمدهای مالیاتی است. رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی گفت: […]

nirougah-bargسیدرضا حسینی ظهر امروز در دیدار مدیران مالیاتی استان و  شهرستان‌های استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به رسیدن هفته مالیاتی اظهار داشت: در سال گذشته ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان درآمد حاصل شده که حدود یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان آن مربوط به درآمدهای مالیاتی است.

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی گفت: درآمد مالیاتی ۳۲ درصد افزایش داشته امسال نیز در حوزه‌های درآمدهای اختصاصی نیز افزایش خواهیم داشت.

وی گفت: درآمدهای مالیاتی امسال ۲۹ درصد افزایش خواهد داشت و امسال سعی خواهیم کرد تا منابع درآمدی لازم را تامین کنیم.

حسینی گفت: در حوزه آی.تی و سیستم جامع مالیاتی، استان عملکردی بی‌نظیر داشت و سیستم مالیاتی استان با شفاف‌سازی به سمت عدالت مالیاتی حرکت می‌کند.

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی گفت: قوی‌ترین سیستم مالیاتی کشور را ایجاد کرده‌ایم و در مباحث سرمایه‌گذاری نیز جزو استان‌های تراز اول کشوری هستیم و از درآمدهای نفت و گاز فاصله داریم.

آذربایجان شرقی رتبه نخست جذب سرمایه‌گذاری خارجی کشور را دارد

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: رتبه اول آذربایجان شرقی در سال ۹۳ در حوزه جذب سرمایه‌گذاری خارجی به نحوی بود که با میانگین کشوری و رتبه‌های بعدی فاصله زیادی داشته‌ایم.

حسینی اظهار داشت: با وجود مشکلات درآمدی تلاش شده تا حقوق و مزایا به موقع پرداخت شود و بودجه‌های ضروری استان فراموش نشود.

وی بر استفاده از سرمایه‌های داخلی و خارجی تاکید کرد و افزود: در زمینه جذب سرمایه‌گذاری خارجی در رتبه اول کشوری هستیم و امسال در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است.

حسینی گفت: سرمایه‌گذارانی از کشور بلژیک در امر احداث ۸ نیروگاه در کشور مشارکت دارند که ۷ نیروگاه از این ۸ نیروگاه در آذربایجان‌شرقی احداث می‌شود.

وی یادآور شد: سالانه ۳ هزار و ۵۰۰ مگاوات برق از طریق این نیروگاه‌ها به شبکه برق اضافه می‌شود که بخشی از این تولید صادر می‌شود.

حسینی از کسب رتبه اول دریافت مالیات الکترونیکی استان خبر داد و اظهار کرد: قسمت عمده‌ای از مالیات توسط دستگاه‌های الکترونیکی دریافت می‌شود که نقش زیادی در کاهش مراجعات و هزینه‌ها دارد.

وی با اشاره به توافق هسته‌ای صورت گرفته یادآور شد: جبران شرایط قبلی حداقل در ۱۰ ماهه آینده صورت می‌گیرد و نباید انتظار تحول چشمگیر سریع را داشت.