رییس جمهور به وعده چرخیدن زندگی مردم عمل کرد
رییس جمهور به وعده چرخیدن زندگی مردم عمل کرد

علیرضا منادی در نطق میان دستور خود در صحن علنی امروز چهارشنبه با تبریک پیشاپیش عید سعید فطر گفت: از خداوند سپاسگزاریم که در آستانه عید فطر عیدی شیرینی به ملت دادند که با پیروزی گفتمان نظام مترقی ولایت فقیه بر نظامات کاپیتالیستی، سوسیالیستی ، فاشیستی، و صهیونیستی یعنی ۱+۵ و حامیان آن در مذاکرات […]

IMAGE634954147734855001علیرضا منادی در نطق میان دستور خود در صحن علنی امروز چهارشنبه با تبریک پیشاپیش عید سعید فطر گفت: از خداوند سپاسگزاریم که در آستانه عید فطر عیدی شیرینی به ملت دادند که با پیروزی گفتمان نظام مترقی ولایت فقیه بر نظامات کاپیتالیستی، سوسیالیستی ، فاشیستی، و صهیونیستی یعنی ۱+۵ و حامیان آن در مذاکرات هسته‌ای را نصیب ملت ایران کرد و دل همه آزادگان عالم را که طرفدار این ملت و نظام ظلم ستیز و ضد استکباری هستند را شاد کرد.

وی افزود: روزی که ۶ قدرت دنیا در یک طرف میز و ایران مقتدر در طرف دیگر میز مذاکره قرار گرفت اسراییل و بدخواهان ایران حساب دستشان آمد که ایران یک تنه حریف همه دنیا است. امروز ما با دین و ایمان و رهبری هوشمند و ملت استوار و دانشمندان نخبه و متعهد و شهامت و شجاعت ایرانیان در برابر همه دنیای آنها پیروز شدیم. پس اگر نتانیاهو این توافق را توافق سیاه و روزش را روز سیاه می‌داند حق دارد.

این عضو هیات رئیسه مجلس تاکید کرد:‌امروز بعد از سالها معلوم شد که محور شرارت ایران نیست بلکه محور شرارت اسراییل و حامیانش است. اگر امروز وزیر خارجه‌ی آمریکا در واکنش به سخنان نتانیاهو در مورد توافق با شهامت می‌گوید که نتانیاهو لفاظی نکن بشین و این توافق را نظاره کن از دستاوردهای ایستادگی ماست.

منادی ادامه داد: ما علاوه بر این که به همه آزادگان جهان آموختیم که اسراییل نامشروع اشغالگرا و کودک کش باید از بین برود و او و آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند حتی در درون جبهه خودشان که روزی از اسراییل حساب می‌بردند این پیام رسید که آنها با ادبیاتی با اسراییل صحبت‌ می‌کنند که ترجمه خالص‌اش این است که اسراییل خفه شو. پس باید با تمام قوت پیش برویم.

وی با تاکید بر اینکه ادامه مسیر باید با دقت در پساتحریم‌ها طی شود گفت: امروز باید بدانیم که دانش، ما را در این مذاکرات یاری کرد لذا باید رونق چرخش علم کشورمان یبشتر شود ، توقفی در توسعه علمی ایجاد شده که باید به سرعت به شتاب آن افزوده شود.

نماینده مردم تبریز با تاکید بر لزوم جلوگیری از واردات بی رویه از نمایندگان خواست که طرحی را در مجلس به تصویب برسانندتا جلوی واردات کالاهایی که در داخل کشور تولید می‌شود گرفته شود تا مبادا کشور به بیماری هلندی گرفتار شود و کمر تولید با مسائل پساتحریم شکسته شود.

وی با اشاره به شادی مردم در شب گذشته برای به ثمر رسیدن مذاکرات گفت: دیشب ملت ایران با تمام وجود ایستادگی خود و حصول نتایج آبرومند گفت و گوها را با شادی ستودند . امروز در سایه‌ی ایستادگی ما همه دنیا غنی سازی را به رسمیت شناخته و تحقیق و توسعه در انرژی هسته‌ای و آب سنگین را پذیرفته، این یعنی زحمات چندین ساله ملت ایران بخصوص دانشمندان هدر نرفته است . این را مدیون فرزند شایسته آذربایجان ، فقیه توانا، رهبر انقلابمان هستیم.

منادی همچنین با قدردانی از دولت‌های گذشته برای ایستادگی و تلاش برای دانش افزایی در عرصه‌ی دانش بومی هسته‌ای از رئیس جمهور ، ظریف و صالحی ، عراقچی، تخت روانچی و کل تیم مذاکره کننده که با مجاهدت و تلاش مجدانه نام خود را در تاریخ سراسر افتخار ایران به نیکی عزت به ثبت رساندند تشکر می‌کنم.

این عضو هیات رئیسه مجلس همچنین از رئیس مجلس و نمایندگان که به گفته وی ریل گذار اصلی این توفیق بودند و زمینه را برای فعالیت تیم قدرتمند مذاکره کننده هسته‌ای فراهم کرده و از خانواده‌ی شهدا تشکر کرد.

وی با اشاره به رفع تحریم صادرات فرش ایران به عنوان یکی از موراد لغو تحریم در برجام گفت که این نوید را به مردم آذربایجان می‌دهم که بازار فرش تبریز که در رکود بوده باز گردد.

به گفته‌ی منادی رئیس جمهور به وعده خود مبنی بر این که چرخ زندگی مردم باید بچرخد عمل کرد.

نماینده مردم تبریز در عین حال بر لزوم توجه به وضع دریاچه ارومیه تاکید کرد و گفت که وضعیت فعلی دریاچه ارومیه همه ملت ایران را تهدید می‌کند به همین دلیل از رئیس جمهور می‌خواهم که به قولش عمل کرده و دریاچه را نجات دهید . امیدوارم مساله دریاچه ارومیه به زودی حل شود و دل مردم شاد شود.