سرهنگ پاسدار فریدون حیدری با اعلام این خبر گفت: در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا و به منظور جلوگیری از هدر رفت سرمایه ملی، ماموران به یک دستگاه خودرو کامیون بنز ده چرخ در سطح شهر مشکوک و جهت بررسی بیشتر به مرکز انتقال دادند. وی گفت: ماموران انتظامی شهرستان دربازرسی از خودروی مذکور […]

سرهنگ پاسدار فریدون حیدری با اعلام این خبر گفت: در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا و به منظور جلوگیری از هدر رفت سرمایه ملی، ماموران به یک دستگاه خودرو کامیون بنز ده چرخ در سطح شهر مشکوک و جهت بررسی بیشتر به مرکز انتقال دادند.

وی گفت: ماموران انتظامی شهرستان دربازرسی از خودروی مذکور مقدار ۲۱ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع نفت سیاه راکشف کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به دستگیری راننده کامیون حامل کالای قاچاق خاطرنشان کرد: کالای مکشوفه پس ازتشکیل پرونده به همراه متهم جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی تحویل داده شد .

کشف طوطی کمیاب قاچاق در بار اتوبوس مسافربری

فرمانده انتظامی شهرستان جلفا از کشف ۴۶ قطعه طوطی عروس کمیاب و ۶۳ دستگاه قهوه ساز از یک دستگاه اتوبوس مسافربری در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ کاظم دهقانی گفت: در راستای مبارزه با کالای قاچاق و ارز و در پی خبر واصله مبنی بر اینکه یک دستگاه اتوبوس در حال بار زدن محموله قاچاق است بلافاصله موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران پس از بررسی موضوع و اطمینان از قاچاق کالا توسط راننده اتوبوس، با هماهنگی مقام قضایی، در بازرسی از اتوبوس مسافربری تعداد ۴۶ قطعه طوطی عروس کمیاب و تعداد ۶۳ عدد دستگاه قهوه‌ساز را کشف کردند.

سرهنگ دهقانی گفت: پلیس با تمام توان به دنبال برخورد با قاچاقچیان، مخلان اقتصادی و سوداگران مرگ بوده و شهروندان می‌توانند با شماره تلفن ۱۱۰ هرگونه اخبار و اطلاعات خود را با پلیس در میان گذاشته و فرزندان خود را در عرصه امنیت یاری نمایند.

کشف ۳۲۰ عدد داروی غیرمجاز در انبار خواروبار فروشی

فرماندهی انتظامی مراغه گفت: در راستای طرح عملیاتی مبارزه با قاچاق کالای غیر مجاز تعداد ۳۲۰عدد انواع داروی غیرمجاز از یک مغازه خواروبار فروشی کشف شد.

سرهنگ سهراب رحیم‌زاده افزود: در پی تماس مردمی با مرکز فوریت‌های پلیسی، مبنی براینکه شخصی در خواروبار فروشی خود اقدام به فروش داروهای غیرمجاز می‌نماید بلافاصله ماموران این فرماندهی جهت بررسی‌های لازم و اطمینان از صحت و سقم موضوع از محل مورد نظر بازدید و نظارت لازم بعمل آوردند.

وی اظهارکرد: ماموران در این عملیات موفق شدند تعداد ۳۲۰ عدد انواع داروهای غیرمجاز و یک عدد افشانه اشک آور پلیسی کشف و ضبط نمایند.

سرهنگ رحیم‌زاده ادامه داد: مغازه متهم به علت نداشتن پروانه کسب، تداخل صنفی و دخالت در امورات پزشکی و عدم رعایت آیین‌نامه‌های اماکن عمومی پس از صدور اخطار پلمپ، و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی مراغه از همشهریان و صنوف خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک بلافاصله به سامانه ۱۱۰ اطلاع دهند و در صورت تقدیر، انتقاد و پیشنهاد از ماموران با۱۹۷ تماس حاصل نمایید.

کشف خودروی سرقتی پراید توسط پلیس راهور تبریز

رئیس پلیس راهور استان از کشف خودرو سواری پراید سرقتی توسط ماموران پلیس راهور تبریز خبر داد.

سرهنگ ناصر میکائیلی در تشریح خبر فوق افزود: ماموران راهور ایستگاه راه آهن در حین کنترل خودروی عبوری در حوزه استحفاظی به یک دستگاه خودروی سواری پراید بلاصاحب مشکوک و از مرکز پیام پلیس راهور استعلام و به سرقتی بودن خودرو پی برده و جهت سیر مراحل قانونی به پارکینگ انتقال دادند.

وی در پایان به کلیه دارندگان وسایل نقلیه تاکید کرد: رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی ضامن امنیت ترافیکی آنها بوده و استفاده از لوازم ایمنی، امنیت خودروی آنها را در مقابل تهدیدات جانبی حفظ خواهد نمود.

 

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی ایپاس برگزار می شود

دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان آذربایجان شرقی از برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بین المللی ایپاس در ماه های آینده خبر داد.

بر اساس اعلام دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان آذربایجان شرقی، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به منظور افزایش سطح آگاهی عمومی با فناوری ها، تجهیزات حوزه ایمنی و امنیت و بسترسازی برای تجاری سازی آن ها چهاردهمین نمایشگاه بین المللی ایپاس را برگزار می کند.

در این اطلاعیه از کلیه پژوهشگران و علاقمندان دعوت شده که آثار و دستاوردهای پژوهشی خود را با مدنظر قرار دادن ویژگی های ذیل، حداکثر تا ۱۵ مرداد ماه سالجاری به نشانی دبیرخانه استانی نمایشگاه ارسال کنند.

آثار ارسالی باید به مرحله محصول رسیده باشند، آثار ارسالی باید دارای گواهی ثبت اختراع باشند، آثار ارسالی باید دارای بروشور معرفی باشند.

گفتنی است، در صورت پذیرفته شدن آثار ارسالی به دبیرخانه استانی برای شرکت در نمایشگاه ایپاس ۲۰۱۵ کلیه هزینه های اقامت و پذیرایی از مخترعان بر عهده پژوهشگاه علوم انتظامی و مطالعات اجتماعی ناجا خواهد بود.

بر اساس این گزارش، نشانی دبیرخانه استانی این نمایشگاه، تبریز _ خیابان صائب تبریزی _ جنب اداره گذرنامه _ دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان آذربایجان شرقی با شماره تماس۲۱۸۸۷۷۳-۰۴۱ می باشد.