آیت‌الله محسن مجتهدشبستری صبح امروز در نشست تشکل‌های دانشجویی و دانشگاهیان با تبریک توافق هسته‌ای صورت گرفته اظهار داشت: امیدواریم نتایج این مذاکرات مطالبی نباشد که از زبان رئیس جمهور آمریکا بیان می‌شود بلکه موضوعاتی باشد که نمایندگان مذاکرات هسته‌ای بیان کردند. عضو خبرگان رهبری گفت: البته کار در این زمینه تمام نشده و مسائل […]

آیت‌الله محسن مجتهدشبستری صبح امروز در نشست تشکل‌های دانشجویی و دانشگاهیان با تبریک توافق هسته‌ای صورت گرفته اظهار داشت: امیدواریم نتایج این مذاکرات مطالبی نباشد که از زبان رئیس جمهور آمریکا بیان می‌شود بلکه موضوعاتی باشد که نمایندگان مذاکرات هسته‌ای بیان کردند.

عضو خبرگان رهبری گفت: البته کار در این زمینه تمام نشده و مسائل در مجلس و جاهای دیگر بررسی می‌شود ولی اقدامات صورت گرفته تا این مرحله نیز شایسته تقدیر است.

امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به فرا رسیدن آخرین روزهای ماه مبارک رمضان یادآور شد: دانشجویان عزیز از این روزهای باقیمانده استفاده بیشتری ببرند و تقوای الهی حاصل شده در این ایام را در روزهای دیگر سال نیز حفظ کنند.

مجتهدشبستری با اشاره به دغدغه‌های دانشجویان تاکید کرد: دانشجویان بر مسائل فرهنگی و علمی تاکید دارند و اهمیت خاصی برای آن قائلند و به همین دلیل پیشرفت علمی مورد توجه است تا دانشگاهیان با توقف مواجه نشوند.

وی بر تزکیه اخلاقی در کنار توجه به مسائل علمی تاکید کرد و گفت: دانشگاه‌های ما از جهت تزکیه نفوس و تقوای الهی در جا می‌زنند و یا عقب رفت داشته‌اند و یکی از مسائل مهم و مورد تاسف توجه به برگزاری کنسرت در دانشگاه برای جذابیت‌آوری دانشگاه‌ها است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: افزایش هیئت علمی در دانشگاه‌ها باید با توجه به مسائل اخلاقی و معنوی باشد و از طریق هنر و روش‌های دیگر جذابیت‌آفرینی در دانشگاه صورت گیرد.

مجتهدشبستری بر برگزاری مستمر کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: این کرسی‌ها با حضور شخصیت‌های علمی و وزین دنبال شود تا مسائل و شبهاتی که برای دانشجویان وجود دارد مرتفع شود.

امام جمعه تبریز با اشاره به انتخاب رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی تبریز گفت: امیدواریم دانشگاه آزاد اسلامی تبریز به عنوان یک دانشگاه اسلامی برنامه‌های بیشتری را در مورد مسائل فرهنگی داشته باشند.

مجتهدشبستری با انتقاد از کارهای صورت گرفته در مورد دریاچه ارومیه تصریح کرد: گفته می‌شود که کارهای زیادی صورت گرفته اما آنطور که باید اقداماتی صورت نگرفته است و اگر مسائلی به مجامع دانشگاهی استان منتقل شده بیان گردد.

وی با تقدیر از فعالیت‌های دولت در زمینه طرح تحول سلامت اظهار داشت: با وجود انتقاداتی که داریم باید کارهای خوب دولت نیز از جمله موفقیت‌های طرح تحول سلامت بیان شود.