شهروز افخمی  گفت: تیم مذاکره کننده هسته ای تلاش های بسار خوبی در زمینه حصول توافق عزتمندانه انجام داد و در عرصه میدانی منویات نظام را با در نظر داشتن خطوط قرمز پیش برد. وی افزود: آخرین توافق تیم مذاکره کننده هسته ای در مرحله اول باید در شورای عالی امنیت ملی و در نهایت […]

شهروز افخمی  گفت: تیم مذاکره کننده هسته ای تلاش های بسار خوبی در زمینه حصول توافق عزتمندانه انجام داد و در عرصه میدانی منویات نظام را با در نظر داشتن خطوط قرمز پیش برد.

وی افزود: آخرین توافق تیم مذاکره کننده هسته ای در مرحله اول باید در شورای عالی امنیت ملی و در نهایت در صحن مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گیرد و نتیجه نهایی پس از اظهار نظر مجلس شورای اسلامی مشخص می شود.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برخی مسئولان و نمایندگان غیب گویی می کنند و تحلیل های شخصی خود را به عنوان نتایج و آینده پیروزی هسته ای مطرح می کنند در حالی که باید منتظر نظر نهایی مجلس باشند.

وی پیروزی امروز هسته ای را نتیجه استقامت دوازده ساله ملت و دولتهای ایران در مقابل استکبار جهانی عنوان و ابراز کرد: عده ای در مذاکرات مطرح کردند که “ایران در مقابل دنیا ایستاد” در حالی که ما فقط در مقابل زورگویی ها و زیاده خواهی های غرب نسبت به کشورمان ایستاده ایم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: ما در مقابل چند قدرت مسلم ایستاده ایم که خودشان سلاح هسته ای دارند ولی همیشه به ما می گویند که نباید سلاح هسته ای داشته باشیم و ما هم طبق اهداف مسالمت آمیز خود هیج گاه سلاح هسته ای و بمب اتم نداشتیم و نخواهیم داشت.

افخمی عنوان کرد: موفقیت هسته ای نشان می دهد که جمهوری اسلامی ایران توانست مانع انحصار طلبی قدرت های بزرگ شود.

وی با انتقاد از موضع برخی کشورهای جهان اسلام در مقابل استکبار جهانی افزود: برخی از کشورهای اسلامی بر این باور هستند که قدرت های ۵+۱کلانتر بزرگ جهان هستند و بدون اراده آنان هیج امر مهمی در کشور اتفاق نمی افتد در حالی که چنین نگرشی، نگرشی عاقلانه و استقلال طلبانه نیست.

این نماینده مجلس در ادامه سخنان خود افزود: آمریکایی ها ثابت کرده اند که در انجام اکثر تعهدات خود ثابت قدم نبوده اند ولی آنها در گذشته در اکثر ادعاهای خود ثابت قدم نبودند ولی ما طبق اعتقادات دینی خود بر این باور هستیم که تاکنون به تعهدات خود عمل کرده ایم و بقیه تعهداتی را که پذیرفته ایم را انجام می دهیم.

وی با تشکر از تلاش های تیم مذاکره کننده هسته ای ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران، امروز، روز بسیار خوبی را تجربه کرد چرا که جهانیان شاهد پیروزی و ورزیدگی جمهوری کشور در عرصه سیاسی نیز شدند.

افخمی ادامه داد: اگر ما ضعیف باشیم آمریکا بی میل نیست که به تعهدات خود عمل نکند و تمامی کشورهای ۱+۵ و دیگر کشورهای غربی باید بدانند که نبایددخالت زیادی در مسائل داخلی ما داشته باشند.

وی با انتقاد از شادی های بیش از حد برخی از مردم و دعودت از مردم برای جشن هسته ای گفت: ذوق زدگی بیش از حد می تواند در چانه زنی های سیاسی مشکلات بسیاری را برای نمایندگان کشور ایجاد کند و طرف مقابل را جری کند.

وی به مصاحبه اخیر وزیر خارجه آلمان نیز واکنش شدید نشان داد و افزود: ایشان در مصاحبه خود مطرح کرده اند که نتیجه مذاکرات باید به تامین امنیت اسراییل در منطقه خاورمیانه منجر شود ولی ما به جرات می گوییم که با این امر مخالف بوده و هستیم چرا که تامین امنیت اسراییل به معنی عدم امنیت در محدوده کشورهای اسلامی و ایجاد فلاکت و بدبختی در کشورهای مستضعف است.