رتبه دوم تولید تخم‌مرغ را، آذربایجان‌شرقی در اختیار دارد
رتبه دوم تولید تخم‌مرغ را، آذربایجان‌شرقی در اختیار دارد

حبیب شریفیان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه تشکیل زنجیره‌های تولید بخش طیور از مهم‌ترین اقدامات در توسعه تولید مرغ است، اظهار داشت: در تشکیل زنجیره‌های تولید در بخش طیور عوامل بسیاری از جمله استفاده از دانش روز، سودآوری، تولید مرغ سالم با قیمت مناسب نقش دارند که باید مورد توجه و […]

طططحبیب شریفیان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه تشکیل زنجیره‌های تولید بخش طیور از مهم‌ترین اقدامات در توسعه تولید مرغ است، اظهار داشت: در تشکیل زنجیره‌های تولید در بخش طیور عوامل بسیاری از جمله استفاده از دانش روز، سودآوری، تولید مرغ سالم با قیمت مناسب نقش دارند که باید مورد توجه و تاکید مدیران و مسئولان مربوط و به ویژه مرغداران قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه استان آذربایجان‌شرقی از ظرفیت خوبی در زمینه تولید تخم‌مرغ برخوردار است، خاطرنشان کرد: این استان با تولید ۸۱ هزار و ۴۵۱ تن تخم‌مرغ توانسته رتبه دوم کشوری در زمینه مرغ تخم‌گذار را کسب کند.

شریفیان فراهم کردن شرایط لازم در زمینه تولید مرغ سالم و بدون آنتی‌بیوتیک را امری مهم و ضروری دانست و افزود: این امر باید مورد توجه و تاکید مسئولان مربوط در شهرستان‌ها قرار بگیرد و تسهیلات لازم در اختیار مرغداران و تولیدکنندگان مرغ و تخم‌مرغ قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی در تولید گوشت سفید جایگاه خوبی دارد که قابل ارتقاء است، ادامه داد: این استان با تولید ۸۲ هزار و ۲۱۳ تن گوشت مرغ توانسته رتبه ششم کشوری در این زمینه را کسب کند.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه در زمینه تشکیل مدیریت واحد در مرغداری‌های استان اقداماتی در حال انجام است، افزود: با انجام این مهم، برنامه‌ها در بخش طیور هدفمند و منظم انجام می‌شود.

شریفیان، فعال‌سازی واحدهای راکد و نیمه‌فعال را از اولویت‌های اساسی معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی عنوان کرد و افزود: ایجاد و تکمیل زنجیره تولید، افزایش بهره‌وری و اقتصادی کردن روند تولید در صنعت دامداری و مرغداری استان جزو اولویت‌های اصلی این معاونت است.