یک منبع آگاه از پیدا شدن بعضی قطعات بالگرد شرکت نفت فلات قاره در ۱۵ مایلی سکوی ابوذر خبر داد و گفت: با توجه به این مساله بالگرد فلات قاره قطعا سقوط کرده و شانسی برای زنده یافتن سرنشینان آن وجود ندارد. یک منبع از پیدا شدن بعضی قطعات بالگرد شرکت نفت فلات قاره در […]

یک منبع آگاه از پیدا شدن بعضی قطعات بالگرد شرکت نفت فلات قاره در ۱۵ مایلی سکوی ابوذر خبر داد و گفت: با توجه به این مساله بالگرد فلات قاره قطعا سقوط کرده و شانسی برای زنده یافتن سرنشینان آن وجود ندارد.

یک منبع از پیدا شدن بعضی قطعات بالگرد شرکت نفت فلات قاره در ۱۵ مایلی سکوی ابوذر خبر داد و گفت: با توجه به این مساله بالگرد فلات قاره قطعا سقوط کرده و شانسی برای زنده یافتن سرنشینان آن وجود ندارد.

وی اظهار داشت: از این بالگرد ۵ نفر ظرفیت داشته است، بعضی قطعات پلاستیکی و ۳ صندلی در ۱۵ مایلی ابوذر پیدا شده است اما به دلیل سبک بودن قطعات نمی‌توان مطمئن بود که بالگرد دقیقا در همان نقطه پیدا شدن این قطعات سقوط کرده باشد.

وی از  ادامه جستجو برای یافتن لاشه بالگرد شرکت نفت فلات قاره با ۱۶ شناور و دو بالگرد خبر داد و گفت: این بالگرد شب‌پرواز حامل خلبان، کمک‌خلبان و ۲ نفر از همکاران شرکت حفاری بود که شب گذشته، ساعت ۲۲ و ۱۰ دقیقه از سکوی ابوذر به مقصد بیمارستانی در بوشهر برخاست و ۱۰ دقیقه بعد ارتباط آن به طور کلی با برج مراقبت قطع و خود بالگرد از صفحه رادار محو شد.

وی دلیل پرواز این بالگرد شب‌پرواز را حادثه دیدن یکی از کارکنان شرکت حفاری روی سکوی ابوذر ذکر کرد و گفت:‌ این بالگرد از نوع آگوستا و شب‌پرواز بوده است، به شرکت هلیکوپتری تارا تعلق داشته و در اجاره شرکت نفت فلات قاره بوده است.

این منبع آگاه از حضور غواص روی شناورها خبر داد و گفت: در شرکت نفت فلات قاره ستاد بحرانی متشکل از مدیران ارشد و ستادی تشکیل شده است که تحولات را لحظه به لحظه پیگیری می‌کند.

روابط عمومی شرکت نفت فلات قاره اسامی سرنشینان این بالگرد را به‌شرح زیر اعلام کرده است، کاپیتان علی عزتی خلبان بالگرد، صفر پایخوان کمک‌خلبان بالگرد و خورشید حسینی و رسول شجرات از کارکنان شرکت ملی حفاری ایران.

منبع: فارس