مسئولین در آمپاس!/مردم بلاتکلیف/تصمیم دولت چیست؟
مسئولین در آمپاس!/مردم بلاتکلیف/تصمیم دولت چیست؟

اگر موضوع هسته ای ختم به خیر شود مردم به صورت خودجوش این موضوع را جشن می گیرند و ما آمادگی لازم را برای برگزاری این جشن داریم. به همه استان ها و نیروی انتظامی اعلام کرده ایم تا در صورت توافق هسته ای شرایط مناسبی را برای حضور مردم مهیا کنند.» چند جمله فوق […]

paykoobuاگر موضوع هسته ای ختم به خیر شود مردم به صورت خودجوش این موضوع را جشن می گیرند و ما آمادگی لازم را برای برگزاری این جشن داریم. به همه استان ها و نیروی انتظامی اعلام کرده ایم تا در صورت توافق هسته ای شرایط مناسبی را برای حضور مردم مهیا کنند.»

چند جمله فوق خبر رسمی وزیر کشور از برگزاری جشن هسته ای، در صورت امضای توافق بین ایران و گروه ۱+۵ است.

وزیر کشور: برای جشن هسته ای آماده ایم/ قائم مقام وزیر کشور: قرار نیست جشن هسته ای برگزار شود

رحمانی فضلی در حالی برای برگزاری جشن هسته ای اعلام آمادگی می کند که ساعتی پیش سخنگو و قائم‌مقام وزیر کشور در گفت و گو با ایسنا صراحتا اعلام کرده بود هیچ بنایی برای برگزاری جشن هسته ای نداریم.

علی امیری در این رابطه گفت: بنا نداریم هیچ‌گونه جشن دولتی درباره انرژی هسته‌ای برگزار کنیم و تاکنون هم هیچ درخواستی از دولت به وزارت کشور در این رابطه داده نشده است. احزاب و تشکل‌های سیاسی هم تاکنون هیچ درخواستی در این‌باره به وزارت کشور نداده‌اندبنابراین تجمعات فاقد مجوز با هر عنوانی خلاف قانون محسوب می‌شود و مشمول تجمعات غیرقانونی است.

ناجا: هیچ برنامه ای برای جشن هسته ای ابلاغ نشده/ با تجمعات غیرقانونی برخورد می کنیم!

اظهارات ضد و نقیض در رابطه با برگزاری جشن هسته ای در صورت امضای توافق، به همینجا ختم نمی شود چراکه روز گذشته سخنگوی نیروی انتظامی با بیان اینکه هیچ برنامه‌ای درباره جشن هسته‌ای اعلام و ابلاغ نشده است گفت: تجمعات فاقد مجوز خلاف قانون است و مشمول اعمال قانون می‌شوند.

سردار منتظرالمهدی سخنگوی نیروی انتظامی اظهار داشت: برگزاری هرگونه تجمع و مراسم در کشور تابع مقررات برگزاری تجمعات بوده و مستلزم اخد مجوز قانونی از مراجع ذیربط است.

وی با اشاره به مسئولیت ناجا در خصوص تأمین امنیت تجمعات قانونی و دارای مجوز اظهار داشت: تجمعات فاقد مجوز به هر بهانه‌ای که باشد خلاف قانون بوده و مشمول اعمال مقررات خواهند شد.

برنامه دولت برای فردای پایان مذاکرات چیست؟!

همه این اظهارات ضد و نقیض نشان می دهد دولت هیچ برنامه ای برای فردای روز پایان مذاکرات ندارد و دولتمردان نمی دانند در صورت امضای توافق یا عدم توافق قرار است چه سخنی به مردم بگویند.

قطعا ملت ایران که دو سال از عمر خود را پای میز مذاکرات سپری کرده اند، اکنون و در لحظات پایانی می خواهند تحلیل نتیجه نهایی مذاکرات (تواق یا عدم توافق) را از زبان رییس دولت شان بشوند اما با روندی که در وزارت کشور شکل گرفته و هر فردی در این وزارتخانه یک حرف می زند به خوبی واضح است که سردرگمی دولت یازدهم کمتر از مردم نیست و هر اندازه که مردم منتظر اعلام نتیجه نهایی مذاکرات هستند، دولتمردان نیز دست بر زیر چانه نهاده و نشسته اند تا ببینند سرانجام چه خبری از «هتل کوبورگ» شهر وین مخابره گردد.

به نظر می رسد در این روزها و لحظات پایانی، کابینه دولت و شخص رئیس جمهور به جای بیان اظهارات احساسی، بروز ذوق زدگی زایدالوصف ، مصادره این امر به نفع جریان و جناح خاص سیاسی و برگزاری جشن هسته ای و اردوکشی خیابانی، بهتر است با یک برخورد منطقی و معتدل، زمینه سودجویی دشمنان را فراهم ننمایند.

قطعا اگر توافقی به امضا برسد، تمام رسانه های دنیا چشم به ایران دوخته اند تا واکنش ملت ایران را مخابره نمایند؛ پس پر بیراه نیست اگر اینگونه برداشت کنیم که هرچه ذوق زدگی مخصوصا از سوی مسئولان رده بالای کشور بیشتر به چشم آید، دشمن به تاثیر تحریم ها مطمئن تر شده و این امر می تواند در آینده سپهر سیاسی کشور خطر آفرین باشد!